Od kilku dni na stacji kolejowej w Radomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu nr 3. Ponadto działają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem, a dyżurni obsługują pociągi z nowo powstałego lokalnego centrum sterowania (LCS). Modernizacja stacji jest kontynuowana na pozostałych torach. Więcej na ten temat tutaj.
Po zamknięciu tunelu na dworcu PKP (wiosną tego roku), który łączy centrum miasta z osiedlem Ustronie, radomianie mają do wyboru dwie alternatywne trasy: pod wiaduktem na ul. Słowackiego lub przejściem prowadzącym Aleją Grzecznarowskiego. Na początku tego tygodnia PKP PLK, czyli inwestor przebudowy całego traktu, udostępnił dla podróżnych oraz mieszkańców Radomia tymczasowe przejście przez tory na dworcu PKP. Przez całą dobę prowadzi ono do nowo wybudowanego peronu, a w określonych godzinach dni roboczych także do ul. Domagalskiego. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Zgodnie z umową podpisaną w grudniu br. (więcej na ten temat tutaj) zakończenie wszystkich prac, związanych z przebudową stacji Radom i Radom-Wschód oraz fragmentu linii kolejowej nr 8, mamy się spodziewać na koniec 2015 roku. – Prace trwają 24 godziny na dobę. Także intensywne prace związane z wyburzaniem dawnego tunelu. Będą nowe elementy konstrukcji tunelu oraz wykładziny pokryte warstwą antygraffitową – mówi Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
– Roboty idą zgodnie z harmonogramem, zostało wykonanych ponad 50 procent zaplanowanych prac. Do zrobienia mamy jeszcze między innymi układ torowy poszczególnych tras, w tym ten w kierunku Warszawy, który skończymy do 23 października, czy rozbiórkę peronu nr 2 i 1 i wybudowanie ich na nowo – mówi Zbigniew Golis, kierownik kontraktu PKP.
Jak dodaje, przejście podziemne jest dalej wyburzane, stąd jego brak dostępności. – Ze względu na zmianę lokalizacji peronu, powstanie tam nowa konstrukcja, a także mur oporowy między budynkiem poczty a torem numer 1. Teraz trwają prace związane z dalszym wyburzaniem oraz wzmocnieniem konstrukcji pod torami – tłumaczy Golis. Budowlańcy mają ponadto wybudować tu m.in. szyby do wind prowadzące na perony. Na peronach natomiast, dla osób niewidomych lub niedowidzących, będzie specjalna struktura wyczuwalna pod stopami. Taka istnieje już na nowym peronie nr 3.
PKP PLK zakończenie całej inwestycji zaplanowało na koniec tego roku. Pozostało niewiele czasu, ale jak podkreśla kierownik kontraktu Zbigniew Golis, wszystkie prace przebiegają bez żadnych opóźnień.
Na nowo wybudowanym peronie nr 3, od wtorku obsługiwany jest już ruch kolejowy. To natomiast było związane z uruchomieniem (8 września) tymczasowego przejścia przez tory na dworcu PKP, które prowadzi do peronów oraz w określonych godzinach dni roboczych do os. Ustronie przez ulicę Domagalskiego. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić przez dworzec PKP tą trasą. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. O dostępności oraz utrudnieniach tej trasy m.in. dla osób niepełnosprawnych pisaliśmy tutaj.
Przebudowa stacji Radom, Radom-Wschód oraz fragmentu linii kolejowej nr 8 wyniesie PKP 100 mln złotych, natomiast koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem 2,1 miliarda złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>