Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.
Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji. Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych.
Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnego centrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów – docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.
Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą a władzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.
Na trasie Warszawa-Radom na odcinku Warszawa Okęcie-Czachówek zgodnie z podpisaną umową rozpoczęła się już rozbiórka starych i przygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie. W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinków Czachówek-Warka i Warka-Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>