Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Załatw sprawę w urzędzie - klucz do e-administracji za darmo!

mn 2011-06-14 13:14:00

Rejestracja sprawy urzędowej przez 7 dni w tygodniu, o dowolnej porze dnia i nocy za pomocą kilku kliknięć w komputerze? Taką szansę daje klientowi administracji publicznej, w tym Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
 

Elektronicznie można będzie złożyć wniosek np. o umorzenie mandatu czy wpis do placówki opiekuńczo - wychowawczej w rejestrze wojewody. Załóż bezpłatny profil zaufany, aby bez kolejki nadać bieg swojej sprawie.

Sposób korzystania z platformy jest prosty i przejrzysty. Wystarczy zalogować się na stronę internetową www.epuap.gov.pl <http://www.epuap.gov.pl/> , wyszukać usługę spośród tych, które udostępnił MUW, wypełnić i podpisać formularz. Jeśli klient nie dysponuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, może złożyć podpis za pomocą profilu zaufanego. Aby go zdobyć należy złożyć wniosek elektroniczny na stronie www.epuap.gov.pl <http://www.epuap.gov.pl/>  a następnie w ciągu 14 dni potwierdzić dane osobowe z profilu w jednym z siedmiu* punktów urzędu wojewódzkiego lub w jednostce ZUS, urzędzie skarbowym czy konsulacie. Wystarczy mieć przy sobie dowód osobisty lub paszport. Uzyskanie profilu jest bezpłatne, ważny jest 3 lata. Po zweryfikowaniu danych, m.in. imienia i
nazwiska, numeru PESEL, urzędnik potwierdzi profil zaufany. Od tego momentu klient może składać podpis na dokumentach elektronicznych na platformie ePUAP. Jest on równoznaczny z podpisem własnoręcznym i wywołuje takie same skutki prawne. Urzędnik na wniosek klienta może także przedłużyć ważność profilu zaufanego o kolejne 3 lata lub go unieważnić.

 
Na platformie udostępnionych zostało 18** usług, które do tej pory realizowano osobiście w urzędzie. Znalazły się wśród nich m.in. możliwość stwierdzenia nieważności decyzji w ewidencji gruntów i budynków, udostępnienie danych z Państwowego Rejestru Granic, prośba o udostępnienie informacji publicznej a także złożenie wniosku o wydanie kopii dokumentów z archiwum zakładowego. Wchodzimy w prawdziwie nową erę kontaktów między
klientem a urzędem. Na początek zamieściliśmy na platformie kilka usług, standardowo świadczonych przez naszych urzędników. Mam nadzieję, że ich ilość będzie stopniowo wzrastać. Ufam, że nowe rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem zarówno naszych klientów, jak i pracujących w MUW urzędników - powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.

Ideą przyświecającą budowie ePUAP było stworzenie jednego, łatwo dostępnego i bezpiecznego elektronicznego kanału udostępniania usług publicznych. Portal zapewnia sprawną komunikację nie tylko pomiędzy klientami czy przedsiębiorcami a administracją, ale także między różnymi instytucjami publicznymi. Właścicielem platformy ePUAP jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Projekt współfinansowany jest przez Unię
Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. 

*Punkty potwierdzenia profilu zaufanego w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim i
zamiejscowych delegaturach:

L.p.

Adres

1. Warszawa Al. Solidarności 81

wejście F, pokój nr 416

2. Warszawa, ul. Krucza 5/11

wejście B lub C, pokój nr 16

3. Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7

Pokój nr 10

4. Ostrołęka, ul. Gorbatowa 15

Pokój nr 41

5. Płock, ul. Kolegialna 15

Pokój nr 211

6. Radom, ul. Stefana Żeromskiego 53

Pokój nr 67

7. Siedlce, ul. Piłsudskiego 38

Pokój nr 14


** Usługi udostępnione przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki na platformie ePUAP:

1.         Umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty należności budżetowych,
2.        Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Wojewódzkim,
3.        Umarzanie, odraczanie lub rozkładanie na raty grzywny z tytułu należności mandatu karnego kredytowego,
4.        Zbadanie zasadności odmowy włączenia do Powiatowego/Wojewódzkiego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego,
5.        Stwierdzenie nieważności decyzji, postanowienia w przedmiocie - ewidencji gruntów i budynków, klasyfikacji gruntów,
6.        Wznowienie postępowania administracyjnego w przedmiocie - ewidencji gruntów i budynków, klasyfikacji gruntów,
7.        Udostępnienie danych z Państwowego Rejestru Granic,
8.        Oświadczenie wnioskodawcy o dotychczasowym stanie realizacji uprawnień do rekompensaty,
9.        Oświadczenie o miejscach zamieszkania na obecnym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
10.        Złożenie wniosku o dokonanie wpisu placówki opiekuńczo - wychowawczej wsparcia dziennego do prowadzonego przez Wojewodę rejestru,
11.        Wpis ośrodków adopcyjno - opiekuńczych do prowadzonego przez Wojewodę rejestru,
12.        Prośba o udostępnienie informacji publicznej,
13.        Uzgadnianie czasu i trasy przemarszu pielgrzymek na terenie województwa,
14.        Opiniowanie wniosku jednostek samorządu terytorialnego o dotację z budżetu państwa do zadań związanych z usuwaniem skutków klęski żywiołowej,
15.        Uzyskanie patronatu lub członkostwa w komitecie honorowym,
16.        Przyjęcie obywateli w sprawach skarg i wniosków,
17.        Składanie wniosku o wydanie kopii dokumentów z archiwum zakładowego,
18.        Złożenie pisma ogólnego do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.

 

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych