Linia kolejowa nr 8 łącząca Warszawę i Radom liczy ok. 100 km. Codziennie pociągami dojeżdża do stolicy do pracy kilkanaście tysięcy radomian. Podróż trwa dość długo, ponad 2 godz. A to wszystko przez zły stan torów. Dodatkowo odcinek Warka-Radom ma tylko jeden tor. To skutecznie wydłuża czas jazdy. Dlatego podjęto decyzję o modernizacji linii kolejowej nr 8. Po remoncie pociągi maja jechać szybciej tak, by podróż do warszawy skróciła się o połowę.
Modernizacja trasy pomiędzy Warszawą i Radomiem została podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności zajmiemy się pracami na stacji w Radomiu oraz na odcinku Warszawa Okęcie – Warka, a następnie przebudową odcinka pomiędzy Warką a Radomiem.
- Aktualnie jesteśmy na etapie uzyskiwania pozwoleń budowlanych i zamykania zgłoszeń ofertowych w przetargach. Pierwsze roboty w Radomiu rozpoczną się w lutym, w obrębie stacji Radom Wschodni i obejmą one prace związane z okablowaniem i zasilaniem linii - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Przetarg dotyczący modernizacji stacji Radom. PKP PLK planuje, że zostanie sfinalizowany w marcu, a roboty budowlane rozpoczną się w lipcu i obejmą przebudowę układu torowego oraz peronów, które zyskają nowe zadaszenie, ławki i tablice informacyjne. Odnowione zostanie również przejście podziemne łączące plac dworcowy z ulicą Władysława Domagalskiego.
PKP PLK planuje również, że umowa z wykonawcą na przeprowadzenie prac modernizacyjnych na odcinku Warszawa Okęcie – Warka podpisana zostanie w marcu tego roku, a pierwsze prace budowlane ruszą w lipcu.
- Modernizacja szlaku Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie wiązała się z rozbiórką i budową od nowa torów i pozostałej infrastruktury kolejowej na odcinku 27 km. W Czachówku pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowe przejście podziemne. Podobnie stanie się w Chynowie i w Warce. W Piasecznie wybudowany zostanie dodatkowy tor odstawczy, co pozwoli na uruchomienie nowych połączeń, kluczowych dla poprawy ruchu aglomeracyjnego. Ponadto na całej trasie wybudowany zostanie nowy system sterowania ruchem, co oznacza wymianę wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania ruchem pociągów, takich jak np. semafory i urządzenia sterujące ich pracą - mówi Dutkiewicz.
Wykonawca prac pomiędzy Warszawą i Radomiem zostanie wyłoniony na przełomie 2014 i 2015 r., a rozpoczęcie prac planowane jest w pierwszych miesiącach 2015 r. Koszt tej inwestycji szacuje się na 1,5 mld zł. W 85 procentach dofinansowana jest z funduszy unijnych.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>