9.00 - rozpoczęcie sesji Rady Miejskiej
9.21 - przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji oraz uroczystej sesji Rady Miejskiej z 4 czerwca 2014 roku
9.22 - poseł Radosław Witkowski - Moja obecność jest związana z uchwaleniem kwestii budżetowych, a konkretnie dofinansowaniu radomskiego lotniska w wysokości 18 mln zł. Mamy certyfikat lotnisk cywilnych i dobrze. Mamy lotnisko. Musimy zapytać co dalej? Zwracam się do Was z apelem o przyjęcie stanowiska ws. lotniska i referendum dot. finansowania portu z budżetu miasta. Prezydent chce zdecydować o pożyczce jednoosobowo, pytając Was o zdanie. A ja chcę Państwa przekonać do referendum. Bo lotnisko dotyczy wspólnoty, radomian. Tak brzmi prawo. Powinniśmy zapytać radomian o tę kwestię, czy chcą, by z budżetu miasta dofinansowywać lotnisko, czy nie. Czy radomianie są za tym, by zwiększyć podatki, by finansować port. Ta sprawa mieszkańców Radomia dzieli. Nie możemy o takich pieniądzach decydować za sprawą jednego wniosku. Jestem pewny, że za sprawą kompromisu dojdziemy do porozumienia. Proszę o przyjęcie tego apelu.
9.29 - europoseł Zbigniew Kuźmiuk - Rzeczywiście lotnisko jest finansowane ze środków miejskich i być może radomianie powinni się o tym wypowiedzieć, ale PO powinna odpowiedź sobie na pytanie, dlaczego port radomski nie znalazł się w budżecie Mazowsza? Przedsięwzięcia województwa powinny wspierać regiony, które chcą wyjść z kryzysu. To obligatoryjnie powinno znaleźć się na liście budżetu Mazowsza.
9.34 - Jakub Kowalski, radny (PiS) - PO wielokrotnie odrzucała referenda choćby dotyczące sześciolatków i inne. Postulat posła Witkowskiego to demagogia i hipokryzja. Już idą wybory. Pana tutaj nie było. Dziś Pan jest, bo chce Pan rozpocząć kampanię wyborczą. Pana nie było, kiedy podejmowaliśmy ważne decyzje ws. lotniska. Teraz nie możemy się wycofać. Prezes potrzebuje pozytywnego klimatu, by przekonać przewoźników i inwestorów do inwestowania w Port Lotniczy Radom.
9.38 - Jan Maniak, radny (PiS) - Jesteśmy niewolnikami, tylko nie wiem kogo. Kto podniósł wiek emerytalny? Pan już robi sobie kampanię wyborczą.
9.39 - Sławomir Adamiec, radny (PiS) - Pan pojawia się tutaj bardzo rzadko, chyba tylko po to, by coś zburzyć. Projekt lotniska jest promowany przez obecnego prezydenta i jest jego sukcesem. Za kilka miesięcy będą stąd startować samoloty. Gdyby Pan był na miejscu prezydenta, również szukałby Pan możliwości finansowania. A teraz jest Pan w opozycji. To rzeczywiście kampania wyborcza.
9.45 - Mirosław Rejczak, radny (PiS) - Jakim prawem odzywa się Pan w sprawie lotniska? Przecież samorząd, rząd, prezydent RP wspiera ten projekt. Oprócz Radomia nikt nie dał na tę inwestycję złotówki. Pan się nie orientuje, co się tu dzieje. To jakaś abelacja. Proszę się z tego wycofać.
9.46 - Kazimierz Woźniak, Stowarzyszenie Radom - Panie radny Kowalski, przyganiał kocioł garnkowi. Co się stało z konsultacjami ws. handlu? Nic. Powinniście się czuć w obowiązku, by wziąć pod uwagę wyniki konsultacji. I nic się z tym nie stało. Mówicie o urzędzie wojewódzkim. Tam rządzi Adam Struzik z PSL, a nie PO. Przerzucanie na marszałka na tym etapie odpowiedzialności, to nie ten moment, choć Mazowsze już zbankrutowało. Dla niego port radomski nie przedstawia rentowności. Spółka nie przedstawiła takiego planu. Dziś o pożyczce jest również niewiele informacji.
9.51 - Dariusz Wójcik, przewodniczący Rady Miejskiej - Referendum w tej sprawie może być zasadne, ale my nie finansujemy lotniska, tylko chcemy mu pożyczyć pieniądze, które lotnisko ma oddać. Mamy zrobić referendum ws. szpitala miejskiego? To samo tyczy się hali sportowej na ul. Struga. Państwo nas oszukało. Mamy też w tej kwestii zrobić referendum? W opozycji można wszystko, bo się nie ma konsekwencji. Władza ma obowiązkiek i ma konsekwencje. Prezes Siwak ma dokumenty, że od września będziemy latać. Wtedy zmienicie zdanie na temat pożyczki dla lotniska.
9.55 - Adam Włodarczyk, radny (SLD) - Współczuję prezydentowi Kosztowniakowi, bo musi Pan wziąć odpowiedzialność za lotnisko. Wszyscy mamy obowiązek zastanowić się nad tą inwestycją. Zaszliśmy daleko, ale osobiście nie zagłosuję za pożyczką dla lotniska. Brakuje mi trasy S12, trasy na Rzeszów. Jest szereg kwestii, nad którymi trzeba się zastanowić. Wypuśćmy obligacje, kupcie je za 50 tys. zł i inwestujcie. Mówmy o lotnisku jak o biznesie, a nie polityce. Zbliżają się wybory. Lotnisko będzie jednym z tematów w tych wyborach. Trzeba zrobić tak, by nasze lotnisko nie przynosiło strat.
9.59 - Jerzy Zawodnik, radny (PO) - Zamiast o referendum ws. lotniska zaczęliśmy rozmawiać o innych inwestycjach. A to ważne, by zapytać radomian o port i finansowanie go z budżetu miasta. Bardzo łatwo jesy rozporządzać nie swoimi pieniędzmi. Skoro chcemy rozporządzać pieniędzmi wszystkich, zapytajmy wszystkich o to.
10.01 - Wiesław Wędzonka, radny (PO) - Jestem za referendum. Nie wystartuje żaden samolot z Radomia, jeśli pas będzie za krótki. Takie są fakty. Nie mogę się nie odnieść do słów Pana Kuźmiuka, bo pamiętamy dobrze, że dług szpitala na Józefowie mógłby być mniejszy o 20 mln zł, gdyby Pan je oddał. Ale to dawna sprawa. Jeżeli chodzi o finansowanie z Mazowsza - Modlin został wybrany jako lotnisko mazowieckie, nie radomskie. Takie są fakty. Trzeba się również zastanowić nad certyfikowaniem lotniska w ograniczonym zakresie.
10.08 - Piotr Szprendałowicz, radny niezrzeszony - Problemem lotniska jest to, że żyjemy w niewiedzy. Trzeba to wyprostować, by rozpocząć konkretne decyzje. Ile to lotnisko ma kosztować? Nie wiemy. Masterplan jest tajny. Ja go znam, ale nie mogę mówić o tym publicznie. By obsłużyć 1,5 mln pasażerów musi być 20 - 30 samolotów dziennie. Wiemy, że lotnisko może wyprowadzić Radom z kryzysu, ale wiemy też, że złe decyzje mogą miasto pogrążyć. Na początku kadencji prezydent Kosztowniak obiecywał inwestora dla lotniska. Nadal nic o nim nie wiemy. Temat portu jest tematem półprawd. Nie można radomianom wciskać ciemnoty, bo mamy certyfikat. Nikt z portu nie lata. Budujmy przyszłość naszego miasta, by lotnisko nie było jego kamieniem u szyi.
10.19 - Waldemar Kordziński, radny (PO) - Z wszystkich wypowiedzi nie wysnułem wniosku, by ktokolwiek był przeciwny lotnisku. Jednak jest różnica. My mówimy o drodze dojścia do samofinansowania się portu. U nas nikt nie jest przeciwko portowi. My nie chcemy tej inwestycji zatrzymywać. Chcemy tylko konkretnych decyzji i inwestycji ws. lotniska. Nieliczni mają wiedzę na temat funkcjonowania lotniska. I teraz mamy decydować o 18 mln zł. Jest to nadwyżka, nie nie zrobiliśmy innych inwestycji.
10.29 - prezydent Andrzej Kosztowniak - Nic gorszego nie można robić w przypadku tego projektu jak to, co robicie. To nam tylko szkodzi. Panie pośle czas na referendum był kilka lat temu. Wiele decyzji już zapadły. Trudno rozmawiać z osobą, która w Sejmie głosuje przeciwko inwestycjom radomskim. Referendum teraz wydaje się być kuriozalne. Tak samo PO może postąpić ws. radomskiego szpitala, które również nie jest rentowne. Nie można patrzeć na lotnisko w kontekście samofinansowania po dwóch, trzech latach funkcjonowania. Poza tym nie wolno mieszać konsultacji z referendum. To zupełnie inna bajka. Dlaczego nie robiliśmy referendum ws. inwestycji drogowych, które prowadzi MZDiK? Chciałbym jako prezydent miasta i Wy jako radomianie otrzymać pomoc od posłów z Radomia. Z częścią PO mogę współpracować i za to dziękuję. Dziwi mnie oderwanie innych z PO. To niepoważne. Będę Was dziś prosił o płynięcie w tę samą stronę. Lotnisko będzie fukcjonowało dla nas i naszych pokoleń. Rozbicie nam tylko szkodzi. A musi być jeden przekaz - pozytywny. To potrzebne do rozwinięcia biznesu. Dziś jeszcze nie mamy do czynienia z gotowym produktem. My cały czas go realizujemy. Będziemy musieli do niego dokładać. Nikt nie buduje lotnisk za 40 mln zł takich samych jak za 600 mln zł.
10.48 - sprawozdanie z realizacji budżetu miasta za rok 2013, Sławomir Szlachetka, skarbnik UM
11.03 - Kazimierz Woźniak - Dochody planowane to prawie 890 mln zł, a wydaliśmy ponad 1 mld zł. To kolejny rok, który pogłębił deficyt o ok. 21 mln zł. Ponad 396 mln zł to końcowy dług miasta. On ma wpływ na funkcjonowanie Radomia najbardziej w sferze finansowej. Mamy kredyty. Musimy też wydawać pieniądze na jego obsługę. Były inwestycje, które rozpoczęły się później niż zakładano, np. ulica Młodzianowska czy wiadukt na ul. Żółkiewskiego. Znów obwodnica południowa ma być przesunięta. Ul. Mieszka I też nam się przesunie. Brakuje mi tematu - trasy Północ-Południe. Ta trasa odciążyłaby śródmieście. Dobrze, że w tym roku zaczął się remont ul. Żółkiewskiego. Brak wizji jeżeli chodzi o fontanny i ich utrzymanie. Znów musimy inwestować w park Kościuszki. Wg mnie przepłaciliśmy w kupnie mieszkań na ul. Staroopatowskiej. Mamy więcej mieszkań komunalnych, ale kupiliśmy je za drogo. Brak mi wizji funkcjonowania radomskiego lotniska. Nie może być tak, że masterplan jest tajny. Trzeba znaleźć inwestora. Wprowadziliśmy park Ustronie do realizacji, a 8 lat staram się o to samo dla parku Gołębiów II.
11.19 - Jan Pszczoła, radny (SLD) - Mamy duży deficyt. To zarządzanie miastem to spowodowało. Polityka gospodarki odpadami też nie funkcjonuje dobrze. Są pewne inwestycje przełożone na 2014 rok, które wpłyną na następny budżet. Ciężkie chwile czekają radomian.
11.25 Waldemar Kordziński, radny (PO) - Trudno mówić, byśmy się utożsamiali z tym budżetem. W trakcie jego ustalania nie mamy na niego żadnego wpływu. Niektóre inwestycje zostały przełożone na następne lata. Dług miasta osiągnął poziom 396 mln zł. Dziwi mnie, że z wydziału zdrowia inwestuje się inicjatywy społecznościowe. To powinno się finansować z działu promocji. W ubiegłym roku obsługa długu publicznego ponad 16 mln zł. Może dojść do sytuacji, że dokładając tegoroczny dług może mieć bardzo negatywny wpływ na budżet miasta. To rolowanie długu. Brak mi trasy Północ-Południe. To niezbędne do odkorkowania miasta. Ciężko nam będzie poprzeć budżet za 2013 rok.
11.37 - Jakub Kowalski, radny (PiS) - Budżet miasta został pozytywnie zaopiniowany przez RIO. Dochody i wydatki zostały zrealizowane prawie w 100%. Budżet był często poprawiamy i to za naszą zgodą. Prezydent Radomia zasłużył na absolutorium. Roztropnie zarządza miastem. Realizujemy inwestycje dalej dynamicznie. W Kielcach, w Częstochowie czy Toruniu jest większe zadłużenie miasta niż u nas. Sprawy polityki przy budżecie trzeba odłożyć na bok. PiS poprze absolutorium dla prezydenta.
11.42 - Dariusz Wójcik, przewodniczący Rady Miejskiej - Absolutorium to nie tylko rozmowa o pracy prezydenta, ale również pracy Rady Miejskiej. Rządzimy razem: PiS, PO, SLD, PSL, Kocham Radom i Stowarzyszenie Radomianie Razem. My chcemy się dzielić władzą. To, co się dzieje w naszym mieście, dzieje się za naszą sprawą. To nasze sukcesy i porażki. Myślę, że prezydent powinien otrzymać to absolutorium, bo to również absolutorium dla nas.
11.54 - Sławomir Adamiec, radny (PiS) - Jesteśmy bezpieczni jeżeli chodzi o nasze zadłużenie. Wydajemy bardzo dużo na naszą oświatę. Subwencja jest za mała. Musimy dokładać pond 100 mln zł Wydajemy również na gospodarkę komunalną, ochronę zdrowia,kulturę, komunikację. Możemy pozytywnie patrzeć na przyszłość Radomia.
12.00 - Jerzy Zawodnik, radny (PO) - Radom hamuje. Nasze projekty nie zostały zrealizowane. Mnie nie interesuje jak się w innych miastach. Mamy osoby w rządzie, które rozmawiają na temat Radomia, np. pani marszałek Ewa Kopacz czy też pan Zbigniew Banaszkiewicz. Z nimi będą chcieli rozmawiać w rządzie, nie ze mną czy nawet z panem prezydentem Radomia. W Radomiu wydaje się chętnie pieniądze na gazetki, na chwalenie się.
12.05 - Piotr Szprendałowicz, radny niezrzeszony - Miasto jest zadłużone na prawie 400 mln zł. Załym roku mamy wydać na inwestycje 15 mln zł, a w 2016 roku 26 mln zł. To konsekwencja tego budżetu. Ważne jest w tym budżecie, czy był poprawnie wykonany. Czy zysk na koniec roku z gosodarki odpadami komunalnymi to nie złamanie prawa? Nie może być nadwyżki w tym zakresie.
12.08 - Kazimierz Staszewski, radny (PiS) - Chciałbym się odnieść do spraw mieszkaniowych. Dziękuję prezydentowni za 4 mln zł na zakup mieszkań komunalnych, a w tym roku posłużyła ona na zamianę 80 mieszkań. 80 rodzin się polepszyło.
12.28 - Wiesław Wędzonka, radny (PiS) - Jednym z podstawowych zadań gminy jest budownictwo mieszkaniowe, zwłaszcza dla osób, które z różnych przyczyn mają problemy z płaceniem czynszów i innych opłat. Z roku na rok płacimy coraz większe odszkodowania spółdzielniom, więc budujmy.
12.33 - głosowanie ws. absolutorium - 16 za, 4 przeciw, 4 wstrzymujących - absolutorium zostało udzielone. Za udzieleniem absolutorium byli radni z ramienia PiS, przeciw temu byli radni PO, pozostali wstrzymali się od glosu.
12.38 - prezydent Andrzej Kosztowiak - Dziękuję za udzielenie absolutorium. Nie był to łatwy rok. Dyskusja na temat dlaszych inwestycji zawsze będą czynione. Bez udziału pożyczek czy kredytów, miasto by sobie nie poradziło. Jesteśmy najtańszym miastem w Polsce. Szkoda, że są też tacy, którzy wplatają w niektóre dyskusje politykę.
12.42 - informacja nt. PUP w Radomiu, bezrobocia i aktualnej sytacji na rynku pracy
12.44 - nieodpłatne poradnictwo prawnego i obywatelskiego, Katarzyna Grabowska
13.19 - przerwa
14.25 - koniec przerwy
14.26 - zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2014-2029
- Piotr Szprendałowicz, radny niezrzeszony - Pojawił się dobry prognostyk, czyli umowa z przewoźnikami Portu Lotniczego Radom. To cieszy. Inne lotniska, które jeszcze nie ruszyły, już mają podpisane takie umowy. Dobrze, że i my już je mamy. Idziemy w dobrym kierunku. Drugą kwestią jest prywatny inwestor. W lipcu ubiegłego roku decydowaliśmy o dofinansowaniu spółki w kwocie 25 mln zł Dostaliśmy zapewnienie, że to ostatnie pieniądze na lotnisko. Port uzyskał certyfikat. To już ten moment, by przedstawić inwestora prywatnego. Takiego partnera nie ma. Mam pytanie: czy w Polsce jest lotnisko, w którym jest kapitał prywatny? Ja znam tylko jedno takie lotnisko w Sochaczewie. Tam też zainwestował ponad 200 tys. zł marszałek Mazowsza, bo to lotnisko miało być centralne dla Mazowsza. Pytam, na jakiej wizji planujemy to lotnisko? Odkrywamy karty. Mam też mnóstwo pytań o przewoźników.
14.37 - Jakub Kowalski, radny (PiS) - Mam prośbę do radnych - ważmy słowa, bo ten port potrzebuje naszego wsparcia i jedności. W takiej innej sytuacji każdy potencjalny inwestor zastanowi się kilka razy, zamin do nas przyjdzie. Mam jeszcze pytanie ws. radiolatarni. Podobno jej budowa odsuwa się w czasie. Proszę wyjaśnić tę kwestię. Czy miasto ma jakiś wpływ na to, by ją przyspieszyć.
14.43 - Sławomir Adamiec, radny (PiS) - Byłoby to z naszej strony zaniechanie, gdybyśmy nie udzielili pożyczki dla Portu Lotniczego Radom.
14.51 - Kazimierz Woźniak, Radomianie Razem - Omawiamy nie tylko sprawy lotniska, ale również inne inwestycje. Lista zadań czynowych za 2 mln zł - miały być oszczędności, tymczasem mamy dokładać 100 tys. zł. Skąd to się wzięło? Likwidacja garaży na lotnisku za 600 tys. zł plus 18 mln zł - to wszystko na lotnisko. Dofinansowanie szpitala - chciałbym się dowiedzieć, jaki jest ogólny wynik szpitala. Lotnisko - nie wiem, czemu wierzyć - raz na pół roku rozmawiamy o lotnisku, bo wtedy port prosi o pieniądze. Każdy ma prawo do wątpliwości. Szum dobrej inwestycji nie zaszkodzi. Jeżeli 18 mln zł na być pożyczka, to na jakich warunkach rentowych i kiedy zostanie zwrócona? Ile potrzeba pieniędzy na lotnisko w 2015 roku? Ile szacunkowo będzie pasażerów w tym roku? Z iloma inwestorami były prowadzone rozmowy? Pytam również o lotnisko cargo - co w tym temacie?
15.00 - Małgorzata Półbratek, radna (PiS) - Ucieszyłam się, kiedy dowiedziałam się o listach intencyjnych portu z przewoźnikami. Gdzie będziemy z Radomia latać? Mam prośbę do posła Witkowskiego - to, co się dzieje wokół lotniska uważam, że nic się złego nie dzieje. Ale mam prośbę, by pan lobbował do PAŻP-u o nieprzedłużanie budowy radiolatarni. Pan ma w tej kwestii dużo do powiedzenia. Chylę czoła przed prezesem Siwakiem, bo zrobił ogromną pracę. My nie możemy się z tego wycofać. Musimy dokończyć wizję lotniska.
15.03 - Waldemar Kordziński, radny (PO) - Zarzuty, że wzniecamy hałas o lotnisku są chybione. Chcemy tylko sprawdzić, na co ma być ta pożyczka. Port to nie jest czysto biznesowy projekt. Ono ma znaczenie społeczne dla Radomia jako okno na świat. 18 mln zł są potrzebne dla lotniska, by dokończyć jakieś inwestycje. Proszę, by pan Siwak przedstawił, na co konkretnie te pieniądze są potrzebne. Chodzi mi o czystą informację. Chcę również dowiedzieć się, jak wygląda sytuacja z obligacjami.
15.08 - Jerzy Zawodnik, radny (PO) - Port to tajne przez poufne. Mam pytanie: czy przewoźnik, który podpisał z portem umowę, nie wycofa się z umowy tak, jak pierwszy przewoźnik. Czy to nie jest tak, że wyłożymy pieniądze dla lotniska, by dobudował płytę postojową dla przewoźnika, który nie ma jeszcze AOC, który nie ma gdzie stawiać swoich samolotów?
15.24 - Tomasz Siwak, prezes Portu Lotniczego Radom - Macie Państwo stałe i nieustające możliwości kontaktu z nami. Drzwi są otwarte. Jesteśmy 14. lotniskiem w Polsce. To kamień milowy dla Radomia. Chcę podziękować mieszkańcom Radomia za marzenie lotniska. Dzięki nim mamy motywację, by ten projekt kontynuować. Otrzymanie certyfikatu zajęło nam 3,5 roku. Radom do tej pory wydał ok. 50 mln zł. Dlasza rozbudowa lotniska będzie zależała od potrzeb. Konieczne inwestycje to: płyta postojowa, wydłużenie drogi startowej, oświetlenie. Atutem naszego lotniska jest bardzo dobre. Z woj. świętokrzyskiego są naszymi potencjalnymi klientami. Niebawem zakończy sie budowa obwodnicy południowej. Liczymy na modernizację linii kolejowej nr 8. Miło mi Państwa poinformować, że 4YOU Airlines będzie lata z Radomia. Liczba lotów będzie sukcesywnie wzrastać. Uruchomienie lotów będzie uzależnione od zakończenia budowy radiolatarni. Nie wiem, co się wydarzyło, ale Port został poinformowany o kolejnym opóźnieniu na przełom listopada i grudnia 2014 r. Chciałbym zaapelować do radnych radomskich, by w miarę swoich możliwości przyspieszali PAŻP. Rozmawiamy też z innym przewoźnkiem. Jednak w kontekście opóźnień z PAŻP boimi się podpisać tę umowę, bo czekają nas kary umowne. To przewoźnik zagraniczny. Od 2 do 30 przelotów tygodniowo na wiele lat. Stąd apel do pana posła Witkowskiego, by nam pomógł w tej kwestii. Spółka dostała w tamtym roku de facto 20 mln zł, a nie 5 mln zł, bo te pieniądze miasto zabrało nam od razu na drogę dojazdową. Jeżeli chodzi o obligacje - bank wymaga od nas dodatkowych informacji, rozmów. Prosimy o pożyczkę, zamin nie puścimy obligacji. Od początku mówiliśmy o lotnisku cargo. UE zabrania finansowania lotnisk, które się tworzą, ale jest zielone światło dla lotnisk, które już są. Dlatego nie ma przeszkód, by samorząd województwa mazowieckiego zarezerwował na inwestycje dla radomskiego lotniska. My codziennie drabiemy się w głowę, jak tu zrobić, by zaoszczędzić i żeby to wygladało. W Samochodówce będzie utworzona klasa o profilu technika przestrzeni powietrznej, za co dziękuję dyrektorowi Pożyczce.
15.51 - Adam Klinert z Portu Lotniczego Radom - 98 osób pracuuje na lotnisku. Ile potrzebujemy na funkcjonowanie lotniska? - trudno powiedzieć. To zależy od sposobu finansowania. Teraz bardzo potrzebujemy płyty postojowej. Na wydatki bieżące potrzebujemy ok. 10 mln zł. cały czas trwają rozmowy z inwestorami. Oni stawiają konkretne warunki - lotnisko ma funkcjonować. Dopiero podejmą decyzję o inwestowaniu. Oni nas obserwują. Banki nie wycofały się z obligacji. Ale rozmowy z bankami są trudniejsze. Każdy dzień wyraźnie pokazuje, że ochota do finansowania rośnie. Coraz więcej jest przesłanek do tego, że ta inwestycja się powiedzie. Środki z pożyczki chcemy przeznaczyć na: dokończenie inwestycji - sprzęt lotniska jest leasingowany - musimy za to zapłacić, ustalenie granicy państwa polskiego na lotnisku wymaga nakladów finansowych, podtrzymanie płynności w spółce - zatrudnienie, wynagrodzenie, szkolenie, zawieranie umów, chcemy przygotować się do budowy płyty postojowej - jej projekt jest bardzo kosztowny. Ale płyta przeniesie nas na inny poziom. Do 13 czerwca mamy przedłużyć list mandatowy - takie jest życzenie banku. Pewnie to negocjacje ze strony banku. To też zmiana przepisów. Ale to nie jest jeden bank, z którym rozmawiamy.
16.02 - jakub Kowalski, radny (PiS) - Co będzie w sytuacji nie uruchomienia lotów z przewoźnikiem, jeśli będzie problem z radiolatarnią?
16.03 - Piotr Szprendałowicz, radny niezrzeszony - Czy jest w Polsce lotnisko z prywatnym inwestorem? Jak to wygląda w praktyce?
16.05 - Tomasz Siwak - Pierwsza umowa jest partnerska, nie zawiera kar. Loty będą, kiedy PAŻP wybuduje radiolatarnię. Poza tym przewoźnik również dopełnia formalności w swojej firmie. Ta druga umowa jest skomplikowana. Jest więcej ryzyka. Musimy rozpocząć prace przy płycie postojowej. Loty mają być po Europie. Umowa z Alfa Star nadal jest aktualna, oprócz listopada, bo są opóźnienia z PAŻP.
Głosowanie: 15 za, 3 przeciw, 7 wstrzymało się od głosu - lotnisko otrzymało pożyczkę.
16.46 - pokrycie długu Radomskiego Szpitala Specjalistycznego - 23 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących
16.47 - III etap modernizacji sieci wodno-ściekowej - 23 radnych za, 0 wstrzymujących i przeciw
Na tym kończymy naszą relację. Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.
Rajcy zajęli się również wyrażeniem zgody na przystąpienie do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Radom dla jednostek urbanistycznych „Planty Wschodnie”, „1905 Roku”, „Czachówek”, „Glinice Zachodnie”, „Ustronie”, „Idalin”, „Zamłynie” i „Stare
Miasto”.
Na tym kończymy naszą relację na żywo z czerwcowej sesji Rady Miejskiej.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>