- Ich łączna wartość wynosi 43 miliony złotych, a korzystają z nich uczniowie wszystkich radomskich szkół na wszystkich poziomach nauczania, a także dzieci w wieku przedszkolnym – mówi wiceprezydent Ryszard Fałek, odpowiedzialny za sprawy oświaty w mieście.
Indywidualizacją procesu nauczania objętych zostało 3554 (1703 dziewcząt oraz 1851 chłopców) uczniów i uczennic 20 radomskich szkół podstawowych. W zajęciach od maja udział biorą dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji , z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, z zaburzeniami rozwoju mowy, z wadami postawy, z zaburzeniami komunikacji społecznej oraz dzieci uzdolnione, które będą uczestniczyły w zajęciach dodatkowych: matematyczno-przyrodniczych, polonistycznych, artystycznych, informatycznych, językowych i sportowych.
Dzięki realizacji projektu możliwe jest zapewnienie dzieciom oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne materiały dydaktyczne sprzyja wykształceniu umiejętności praktycznego stosowania wiedzy i zmniejszeniu dysproporcji między stopniem rozwoju uczniów niepełnosprawnych i ich zdrowych rówieśników.
Projekt realizowany jest od 01.03.2012 do 31.12.2013r. Jego całkowita wartość wynosi 5 177 452,00 PLN, z czego płatność ze środków europejskich 4 400 834,20 PLN, a dotacja celowa z budżetu krajowego 776 617,80 PLN.
Projekt zapewnia wsparcie w latach szkolnych 2011/12, 2012/13 i 2013/14 dla indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III 20 radomskich szkół podstawowych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.