Strefa Tempo 30, przypomnijmy, ostałaby wprowadzona w ścisłym centrum Radomia. Ograniczona zostanie ulicami: 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Plac Kazimierza Wielkiego, Malczewskiego i Kelles-Krauza.
Maksymalna prędkość pojazdów na obszarze strefy Tempo 30 byłaby ograniczona do 30 kilometrów na godzinę. Zwiększyłoby to znacząco bezpieczeństwo ruchu na ulicach generujących znaczny ruch pieszy. Ulice objęte strefą TEMPO 30 stałyby się bardziej przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych, rowerzystów oraz osób starszych i niepełnosprawnych. Takie ograniczenie spowodowałoby także płynniejszą jazdę samochodów i zwiększenie przepustowości skrzyżowań. Średnia prędkość pojazdów poruszających się w ruchu miejskim jest niższa niż 30 km/h, a jadący z mniejszą prędkością kierowcy są skłonni do zachowywania mniejszych odstępów przy przejeżdżaniu przez skrzyżowania.
Nie wszystkie szczegóły strefy zostały jeszcze ustalone. - Bierzemy pod uwagę wprowadzenie na wybranych skrzyżowaniach łamanego pierwszeństwa, inne z kolei byłyby po zmianach skrzyżowaniami równorzędnymi. Pewne jest to, że skrzyżowanie u zbiegu Kilińskiego i Focha będzie wyniesione, a kilkadziesiąt metrów dalej, na wysokości liceum imienia Jana Kochanowskiego, powstanie wyniesione przejście dla pieszych - powiedział Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Strefa Tempo 30 będzie wprowadzana etapami. Najwcześniej zmiany wprowadzone zostaną u zbiegu ulic Focha i Kilińskiego - w czasie z zakończenia remontu fontann przy ulicy Żeromskiego. - Na razie trudno mówić o kosztach z tym związanych, dokładny kosztorys dostaniemy wraz z opracowaniem koncepcji strefy - dodał Dębski.