Powodem przesunięcia terminu są wytyczne Urzędu Zamówień Publicznych oraz zapisy Prawa Zamówień Publicznych. Wynika z nich, że w przypadku aktualizacji w kosztorysie inwestycji lub specyfikacji istotnych warunów zamówienia wymagany jest odpowiedni czas potrzebny zainteresowanym firmom na dostosowanie swoich ofert.
Najważniejszą zmianą w warunkach przetargu jest wprowadzona w porozumieniu ze Skarbnikiem Miasta modyfikacja sposobu finansowania inwestycji. Zdecydowaliśmy się na zmniejszenie pierwotnego finansowania po stronie wykonawcy: pierwsza faktura byłaby wystawiana po wykonaniu dziesięciu, a nie piętnastu procent inwestycji, jak zapisaliśmy wcześniej w specyfikacji istotnych warunków zamóienia. Liczymy na to, że znajdzie to odzwierciedlenie w odpowiednio skorygowanych kosztorysach ofertowych.
Zainteresowanie przetargiem na budowę obwodnicy południowej Radomia jest rekordowe. Do Miejskiego Zarządu Dróg iKomunikacji wpłynęło w ostatnich tygodniach prawie 270 zapytań od wykonawców polskich i zagranicznych. Są wśród nich znane, duże firmy specjalizujące się w budowie autostrad, dróg ekspresowych oraz obiektów mostowych zarówno w Europie, jak i na świecie.
Po otwarciu ofert przystąpimy do kolejnego etapu postępowania przetargowego, tj. do analizy poszczególnych ofert pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym. Założony czas na całe postępowanie przetargowe opiewa na okres do końca roku 2011. W tym też czasie poszczególni oferenci będą wzywani do ewentualnych uzupełnień swoich ofert bądź składania wyjaśnień co do informacji w nich zawartych.
Zamówienie na budowę obwodnicy południowej Radomia składa się z pięciu etapów. Łączna długość projektowanej trasy wynosi nieco ponad 13,5 kilometra. Rozpoczęcie budowy obwodnicy ma nastąpić 2 stycznia 2012 roku, natomiast zakończenie - 31 sierpnia 2014 roku.