Czwartek 28 listopada
Zdzisława, Lesława, Go¶cierada
RADOM aktualna pogoda

Pozytywna opinia UZP. Budowa obwodnicy południowej ruszy w lutym!

ts, Dariusz Dębski (MZDiK) 2012-01-25 10:52:00

Urząd Zamówień Publicznych wydał pozytywną opinię o prawidłowości postępowania przetargowego na budowę obwodnicy południowej Radomia. - Decyzja Urzędu pozwala nam na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą. Inwestycja rozpocznie się w lutym - informuje MZDiK.

Na przetarg na budowę obwodnicy południowej Radomia wpłynęło 15 ofert. Wśród oferentów były zarówno pojedyncze firmy, jak również konsorcja złożone z dwóch lub więcej przedsiębiorstw. Większość z nich to polscy wykonawcy, lecz byli również oferenci z Portugalii, Hiszpanii i Czech. Na sfinansowanie tego zamówienia zaplanowaliśmy 186 milionów złotych. Rozpiętość cenowa była ogromna. Najdroższa oferta opiewała dokładnie na 254.412.604 złote i 24 grosze. Najtańsza wyniosła natomiast 154.421.754 złote i 79 groszy -0 informuje MZDiK.

- Koperty z ofertami otworzyliśmy w siedzibie MZDiK 12 września ubiegłego roku – informuje nas rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.- Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym. Postępowanie przetargowe trwało prawie do końca roku. 16 grudnia ubiegłego roku wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Jedynym kryterium oceny ofert była najniższa cena. Ofertę  najtańszą złożyło konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart Sp. z o.o. , a w skład krórego wchodzą też Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Trakt Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź SA oraz Budromost - Starachowice Sp. z o.o.

W terminie przewidzianym przez Prawo zamówień publicznych żaden z pozostałych oferentów nie złożył skargi ani zażalenia. Oferenci mieli na to czas do 29 grudnia ubiegłego roku. - W związku z dużą wartością przetargu przekraczającą 40 milionów złotych mieliśmy obowiązek złożenia całej dokumentacji przetargowej w Urzędzie Zamówień Publicznych, w Departamencie Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej. ZP weryfikował ją pod kątem prawidłowości postępowania przetargowego, miał na to 14 dni. Dokumentację przetargową - 15 segregatorów zawierających łącznie około 11 tysięcy stron -przekazaliśmy do UZP 30 grudnia ubiegłego roku. 13 stycznia Urząd ppprosił nas o przesłanie dodatkowych dokumentów. Trafiły one do Warszawy 17 stycznia. Późnym popołudniem 24 stycznia otrzymaliśmy z Urzędu pisemne stanowisko o prawidłowości postępowania  przetargowego. Urząd nie miał żadnych zastrzeżeń do przebiegu przetargu – informuje rzecznik MZDiK.
    
Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpi w siedzibie MZDiK do 8 lutego. Następnie wykonawca będzie miał obowiązek przedstawienia harmonogramu rzeczowo-finansowego i czasowego inwestycji. Przekazanie terenów pod budowę trasy planujemy po podpisaniu umowy. Prace przygotowawcze wykonawca rozpocznie jeszcze w lutym. W pierwszej kolejności, w rejonie alei Grzecznarowskiego, zaczną powstawać drogi techniczne, umożliwiające dojazd do terenu budowy. Drogowcy będą także niwelowali teren oraz zbudują bazę ze swoim zapleczem technicznym. Zasady finansowania tej inwestycji będą takie jak w przypadku przebudowy ulicy Mieszka I. Pierwsza faktura będzie płatna po wykonaniu minimum 15 procent prac (równowartość 22,5 miliona złotych). Przyjęcie takich reguł finansowania jest efektem naszych doświadczeń z poprzednich inwestycji drogowych, zabezpieczamy w ten sposób miasto przed ewentualnym opóźnieniem na placu budowy.

Zamówienie na budowę obwodnicy południowej Radomia składa się z pięciu etapów. Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13 512 metrów. Wykonawca ma na sfinalizowanie inwestycji ponad 30 miesięcy - do 31 sierpnia 2014 roku.

Obwodnica południowa będzie zaczynała się w rejonie Centrum  Handlowego M1 przy alei Grzecznarowskiego. Stamtąd będzie przebiegać koło bloków przy Radomskiego, przetnie ulice Wyścigową, Grzebieniową, Witkacego i dalej przez łąki dotrze do skrzyżowania Wiejskiej i Godowskiej. Następnie przejdzie pod torami kolejowymi i wzdłuż osiedla Południe pobiegnie w kierunku ulicy Żelaznej. Przez teren gminy Kowala dotrze w końcu do trasy E77 w miejscowości Kosów.

Do linii kolejowej na Południu trasa będzie miała dwie jezdnie, natomiast dalej - jedną. Inwestycja obejmuje budowę czterech wiaduktów drogowych, dziesięciu przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych w rejonie ulicy Witkacego, tunelu, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego. Wzdłuż obwodnicy zostaną zbudowane chodniki (około 8500 m), ścieżki rowerowe (około 8500 m) oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne, powstanie także kanalizacja deszczowa, nowe oświetlenie i drogi odbarczające.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych