Jak przypomniał Jakub Kowalski, szef klubu radnych PiS jeszcze w marcu tego roku poseł Witkowski liczył na rozstrzygnięcie przetargu ma roboty ziemne i ich rozpoczęcie. - Tymczasem jednak występują ogromne opóźnienia, m.in. w wykupie działek na odcinku Bartodzieje - Radom. Wykup działek powinien rozpocząć się po przekazaniu wykonawcy inwestycji dokumentacji etapu VI, co nie nastąpiło. Ba, nie przekazano mu dokumencacji z etapu III! Aby modernizacja została dokonana należy wykupić 1299 działek, z czego ponad 500 w Bartodziejach - mówił Jakub Kowalski.
Jakub Kowalski odniósł się także do informacji, które przedstawiło ministerstwo posłowi Suskiemu. Otóz modernizacja linii kolejowej nr 8 miałaby przebiegać w dwóch etapach. Etap II obejmujący odcinek Warka – Radom zostałby zrealizowany w latach 2014-2017 i byłby sfinansowany ze środków kolejnej perspektywy finansowej. - Poseł Witkowski mówił, że to rozwiązanie, które ma zapewnić absolutne bezpieczeństwo finansowe projektu. Jednak ministerstwo jasno napisało, że taki jest plan, a nie, że jest to rozwiązanie gdyby wynikły problemy - twierdzi Kowalski.
Kolejne niepokojące członków PiS informacje wynikają z decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dotyczącej srodowiskowych uwarunkowań na realizację przedsięwzięcia w granicach województwa mazowieckiego. - Otóż w granicach Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków "Dolina Pilicy" oraz Specjalnego Obszaru Ochrony Siedlisk "Dolina Dolnej Pilicy" wszystkie prace powinny być realizowane poza okresem rozrodczymzwierząt, czyli od 25 sierpnia do 28 lutego. Podobnie przy stawach w Żabieńcu oraz w dolinie Radomki oraz w granicach wyróznionych korytarzy wodnych i leśnych. Natomiast w obrębie stanowiska lęgowego podróżniczka przy miejscowości Zalawie pod Radomiem prace wykonywane mogą być od 1 sierpnia do 15 marca - poinformował senator Wojciech Skurkiewicz.
Oznacza to, że na znacznej części terenów prace prowadzone mogą być jedynie jesienią i zimą. Są to obszary "Natura 2000". - Ja już nie apeluję. Ja proszę panią Marszałek Ewę Kopacz aby pochyliła się nad sprawami Radomia i nie obarczała jednego posła, który dwoi się i troi, a jego działania stają się nieudolne - dodał Skurkiewicz.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu Dariusz Wójcik zapewnił, że podczas kolejnego posiedzenia Prezydium Rady Miejskiej zaproponuje zwołanie nadzwyczajnej sesji w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8. Zaproszony zostanie m.in. Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK. - Chcemy dowiedzieć się, kto mija się z prawdą: ministerstwo czy poseł.Będę chciał zaprosic także przedstawicieli PKP S.A. i porozmawiać o ogromnym opóźnieniu w budowie dworca w Radomiu. Może których z urzędników PO mógłby dopilnować tak prostej inwestycji? - mówił Dariusz Wójcik.