- Będzie tu można zostawić 198 samochodów i 40 jednośladów pod specjalna wiatą. Mam nadzieję, że parking przyczyni się do podniesienia komfortu podróżowania radomian, zwłaszcza tych, którzy dojeżdżają do pracy w Warszawie. Powstanie parkingu to początek zintegrowanego systemu komunikacji w naszym mieście. Tuż obok jest bowiem dworzec PKS i już niedługo na jednym bilecie będzie można podróżować autobusem i dalej Kolejami Mazowieckimi – mówił Leszek Ruszczyk, członek Zarządu Województwa Mazowieckiego podczas piątkowej uroczystości przekazania terenu pod budowę.
Parking powstaje na działce przy ul. Beliny-Prażmowskiego za dworcem PKS. Ma mieć powierzchnię ponad 8,2 tys. metrów. Będzie oświetlony, dozorowany i objęty monitoringiem. Dla osób niepełnosprawnych przewidziano tutaj 12 miejsc. Swoje auta, rowery czy motocykle zostawią tu jednak tylko ci, którzy dalej mają zamiar przemieszczać się koleją. Parking budowany jest w systemie Park & Ride, który zakłada dzielenie się kosztami przez sejmik Mazowsza i daną gminę. Radomska inwestycja kosztuje ponad 1,8 mln zł. Samorząd Mazowsza wykłada ponad 900 tys. zł, resztę daje miasto. Przedsięwzięcie ma się zakończyć przed grudniem tego roku.
Na razie nie wiadomo, ile trzeba będzie zapłacić za pozostawienie auta przy ul. Beliny-Prażmowskiego, ale władze sejmiku zapewniają, że opłaty nie powinny być wysokie. Na pozostałych parkingach budowanych w systemie Parkuj i jedź (na Mazowszu powstało ich już pięć; w sumie planowanych jest 40) kwartalny abonament kosztuje 40 zł. Bilet miesięczny to wydatek rzędu 20 zł, a jednorazowy – 3 zł. Kwartalna opłata za pozostawienie roweru to 10 zł; za miesiąc trzeba zapłacić 5 zł, a za jeden wjazd – 2 zł.
Na parking w systemie Park & Ride głównie dojeżdżający do pracy w Warszawie czekają od czterech lat. Ówczesny członek zarządu Mazowsza obiecywał, że parking powstanie jesienią 2007 roku, a jeśli nie uda się uzgodnić z miastem kwestii dojazdu i wyjazdu, to najpóźniej wiosną 2008.