Powiat radomski korzysta z tej pomocy co rok od 2009 roku, kiedy to złożono dwa wnioski w tej sprawie. Dotyczyły one dwóch dróg: Trablice – Sołtyków (współfinansowana przez gminę Kowala) oraz Milejowice – Cerekiew – Radom (współfinansowana przez gminę Zakrzew). W 2010 roku ponownie zostały złożone dwa wnioski o dofinansowanie, jednak powiat otrzymał pieniądze tylko na jeden projekt, tj. Pionki – Podgóra (współfinansowany przez gminę Gózd). W tym roku w ramach programu kolejne dwie drogi zostały wyremontowane: Brzóza – Radom (współfinansowana przez gminę Jastrzębia) oraz Słupica – Gózd.
Przez okres 2009 – 2011 powiat radomski otrzymał około 6,5 mln zł dofinansowania, a całkowity koszt remontu dróg wyniósł niecałe 14 mln zł. Na pytanie, czy powiat wciąż będzie korzystał z dofinansowania, jeśli pokrycie kosztów przez państwo spadnie z 50% do 30%, Joanna Kaczmarska, kierownik zespołu ds. utrzymania dróg i mostów Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu, odpowiada: - Jeśli jest możliwość otrzymania pieniędzy, zawsze będziemy się ubiegać o dofinansowanie, nawet jeśli spadnie ono do 30%.
W samym Radomiu dzięki Narodowemu Programowi Budowy Dróg Lokalnych zostały odnowione takie ulice jak: Chrobrego, Główna oraz Wapienna. - Zostały również złożone wnioski w związku z ulicami Ofiar Firleja oraz Szydłowiecką, ale nadal czekamy na rozstrzygnięcie – mówi Katarzyna Piechota-Kaim, rzecznik prezydenta miasta. Radom otrzymał w sumie 4,5 mln. Czy Radom nadal będzie korzystał z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych od 2012 roku? - Do tej pory państwo finansowało budowy dróg do 50% kosztów, czyli mogło równie dobrze sfinansować 10 czy 20%. W momencie, gdy wysokość dopłacanych pieniędzy spadnie do 30% kosztów, warto jest takie pieniądze uzyskać – tłumaczy Katarzyna Piechota-Kaim.