Marketing terytorialny to dziedzina przeżywająca w ostatnim czasie dynamiczny rozwój. Miasta, gminy i całe regiony coraz częściej decydują się stawać do walki w wyścigu o kreację jak najlepszego wizerunku, a co za tym idzie, zwiększenie szansy na pozyskanie nowych inwestorów. Coraz częściej też na rynku księgarskim pojawiają się wydawnictwa poświęcone marketingowi terytorialnemu.
Wydaną niedawno książkę pt. „Strategia Promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury” napisały Magdalena Florek i Anna Augustyn. Pierwsza z autorek, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wykładowca na University of Otago w Nowej Zelandii oraz studiów podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego była jednym z dwójki (obok Adama Mikołajczyka) ekspertów zaangażowanych do współpracy i konsultacji w ramach procesu opracowania strategii i budowy marki Radom w naszym mieście (warto dodać, że dr Magdalena Florek jest też autorką pierwszego w Polsce podręcznika na temat marketingu terytorialnego).
Nic więc dziwnego, że wśród licznych case studies (studia przypadków) w książce sporo miejsca poświęcono także wdrażaniu tego procesu w Radomiu. Autorki zwracają m. in. uwagę, że w komisji przygotowującej i przeprowadzającej postępowanie przetargowe, jak również w dalszych pracach nad poszukiwaniem tożsamości Marki Radom i wyznaczaniu wizerunkowych celów strategicznych, czynny udział brali radni miejscy, którzy reprezentowali wszystkie najważniejsze kluby zasiadające w radomskiej Radzie Miejskiej VI kadencji.”W ten sposób marka Radom od początku jest projektem funkcjonującym w mieście ponad podziałami politycznymi” – czytamy w książce. Warto również podkreślić, że Radom prezentowany jest tu obok takich miast jak Poznań, Białystok, Łódź, Szczecin czy Gdańsk oraz kilku województw w tym m.in. mazowieckiego.
Wydawcą tej interesującej pozycji jest Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc.