Konkurs ogłoszony został ponownie, ponieważ podobny, ogłoszony w roku ubiegłym, nie został rozstrzygnięty. Wpłynęła nań bowiem zaledwie jedna oferta, która nie spełniała do końca wymogów regulaminowych.
Przedmiotem konkursu jest przygotowanie i przedstawienie założeń kreatywnych dla kampanii w tym m.in.:
- spójnej koncepcji kreatywnej, zgodnej z założeniami Strategii Marki Radom i przypisanymi jej wytycznymi graficznymi,
- storyboardów i scenariuszy reklam audiowizualnych,
- layoutów projektów graficznych, przypisanych proponowanym formom przekazu,
- scenariuszy eventów, lub innych form plenerowych,
- projektów i opisów działań w internecie,
- projektów, opisów (również ilościowych) gadżetów, ze wskazaniem sposobów dystrybucji,
- opisów, scenariuszy i projektów zaplanowanych przez uczestnika konkursu, a nie wskazanych wyżej działań, w tym działań ambientowych i działań z zastosowaniem nietypowych form marketingowych.
Przygotowanie i przedstawienie założeń realizacji kampanii obejmuje natomiast m.in.:
- wykazanie wszystkich proponowanych kanałów komunikacji, użytych do przeprowadzenia kampanii promocyjno-informacyjnej w Radomiu oraz w regionie (preferowane gminy: Jedlnia Letnisko, Jastrzębia, Jedlińsk, Zakrzew, Wolanów, Kowala, Skaryszew, Gózd, oraz miastach: Pionki, Kozienice, Skaryszew, Wierzbica),
- propozycję (scenariuszy) działań niestandardowych, przygotowywanych z użyciem oryginalnych i skutecznych form i narzędzi komunikacji, z przedstawieniem uzasadnienia co do skuteczności i efektywności danego narzędzia,
- wykaz działań public relations realizujących założenia kampanii, jak i działań wspomagających prace nad realizacją kampanii,
- przygotowanie analizy ryzyka wystąpienia sytuacji kryzysowych i opracowanie zasad postępowania w przypadku ich wystąpienia
- propozycję wstępnego harmonogramu wszystkich działań,
- przedstawienie proponowanych form przebadania odbioru i czytelności przekazu wszystkich koncepcji kreatywnych oraz merytorycznych kampanii,
- przedstawienie symulacji przypuszczalnych zasięgów medialnych w dotarciu do grup docelowych.
Kampania będzie częścią realizacji strategii marki Radom, która została opracowana przez agencję Demo Effective Launching z Krakowa, a następnie przyjętej w formie uchwały przez radę miasta Radomia.
Zaproszenie wystosowane przez prezydenta Radomia Andrzeja Kosztowniaka do prac w sądzie konkursowym przyjęli radni pracujący wcześniej w komisji ds. marki Radom: Jakub Kowalski (PiS), Jerzy Zawodnik (PO) i Bohdan Karaś (SLD). Ekspertem zewnętrznym jest z kolei Adam Mikołajczyk z CEO/Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, wcześniej redaktor naczelny wydawnictwa Brief for Poland.
Uczestnik konkursu, którego praca zostanie uznana przez sąd konkursowy za najlepszą otrzyma nagrodę w postaci zaproszenia do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki. Całościowy koszt realizacji nie przekroczy kwoty 300.000,00 zł. brutto.