Pierwsze prace nad marką Radom rozpoczęły się w 2008 roku. Zainaugurowała je konferencja pt. "Marka Radom – szansą promocji i rozwoju miasta", która odbyła się 14 sierpnia . Jednym z pierwszych ważniejszych wydarzeń w procesie budowy marki stanowiło rozstrzygnięcie przetargu na opracowanie dokumentu "Strategia i zarządzanie marką Miasta Radomia". W międzyczasie powołano specjalną komisję ds. marki, w skład której weszli pracownicy Urzędu Miejskiego i radni różnych opcji oraz specjaliści z zewnątrz. „Strategię” po wygranym przetargu opracowała firma Demo Effective Launching z Krakowa. Przy konsensusie ponad podziałami cały proces usankcjonowała rada miejska.
Nastepnie przeprowadzono konsultacje społeczne i badania opinii publicznej. Działania te zaowocowały stworzeniem raportu otwarcia, który pokazał, jak miasto postrzegane jest na zewnątrz i przez samych mieszkańców w różnych przekrojach. Oficjalna prezentacja strategii odbyła się w Instytucie Technologii Eksploatacji w Radomiu w grudniu 2009 roku. Na spotkaniu zaprezentowano również nowy logotyp i hasło promocyjne "Siła w precyzji". Potem przyszedł czas na ogłoszenie konkursu na kampanię wizerunkową „Precyzja jest w nas”, która jednak ostatecznie została unieważniona (ze względu na niespełnienie wymogów regulaminowych przez oferenta).
Jak informuje nas Robert Kolasa, który w Urzędzie Miejskim koordynuje prace nad marką Radom - konkurs już niebawem zostanie ogłoszony ponownie. Ponadto w ramach prac nad marką prowadzone będą inne działania, m.in.
-stworzenie nowego internetowego portalu miejskiego, przygotowanie i realizacja kampanii promującej nowy portal,
- ogłoszenie przetargu na cykliczne badania postrzegania wizerunku miasta, - przygotowanie założeń (i częściowa realizacja) kampanii promującej szkolnictwo techniczne,
- druk promocyjnych wydawnictw o Radomiu w nowej szacie graficznej i stworzenie nowej prezentacji multimedialnej,
- uspójnienie pozostałych wydawnictw o mieście (biuletyny wydawane przez miejskie instytucje),
- dokończenie prac nad ujednoliceniem Systemu Identyfikacji Wizualnej w Urzędzie Miejskim i jednostkach podległych, oraz rozpoczęcie prac wdrożeniowych w pozostałych organizacjach współpracujących z nami,
- rozpoczęcie prac nad stworzeniem nawigacji Systemu Informacji Miejskiej,
- prace nad promocją Air Show 2011.