AED to skrót od Automatic External Defibrillator, czyli automatyczny defibrylator zewnętrzny. Jest niewielkim, poręcznym urządzeniem, które w przypadku zatrzymania akcji serca pobudza je na nowo do działania. Taką czynność może podjąć każda osoba znajdująca się w pobliżu i mająca świadomość, że urządzenie jest w miejscu wypadku dostępne. Podłączony do klatki piersiowej defibrylator sam bada rytm serca poszkodowanego i decyduje, czy zastosować elektrowstrząs. Jeśli nastąpi taka potrzeba, AED głosowo oraz poprzez tekst na ekranie instruuje podejmującego akcje ratunkową o następnych koniecznych czynnościach.
Urządzanie jest już stałym wyposażeniem marketu E.Leclerc w Radomiu. Sprzęt został zakupiony od firmy Medline, która zadbała również o profesjonalne szkolenie personelu sklepu.
Zdecydowaliśmy się na zakup defibrylatora gdyż uważamy, że takie urządzenie powinno znajdować się w jak największej liczbie miejsc publicznych. Postanowiliśmy też przeszkolić kadrę. Każdy z zatrudnionych wie, gdzie znajduje się urządzenie oraz w jaki sposób go używać. – mówi Thomas Renard, dyrektor E.Leclerc’a w Radomiu.
Podstawową instrukcję na temat używania sprzętu przekazał dyrektor regionalny Medline Polska, Mikołaj Kowalewski. Ponad 50 pracowników oraz zewnętrzna firma ochroniarska wie, jak zareagować w sytuacji zagrożenia życia osób przebywających na terenie oraz w pobliżu sklepu.
O E.Leclerc.
******
E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo aż od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. E.Leclerc to znak firmowy, pod którym zrzeszeni są niezależni handlowcy, właściciele przedsiębiorstw zarządzanych w niezależny sposób. Każdy sklep to odrębny podmiot - mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa. To stowarzyszenie przedsiębiorców, którym zależy na rozwoju zawodowym i równocześnie na wspieraniu społeczności lokalnych. W roku 2011 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2648 milionów złotych, czyli aż o 5,2% więcej w stosunku do poprzedniego roku. Obecnie zatrudnia 6200 pracowników w 40 sklepach znajdujących się w 36 miastach na terenie 15 województw.