Kampania społeczna „Bezpieczny Senior”, którą prowadzi KWP zs. w Radomiu jest zintegrowanym działaniem wojewódzkich służb i inspekcji – policji, straży pożarnej, sanepidu, inspekcji handlowej i farmaceutycznej oraz Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego - prowadzonym w ramach rządowego programu „Razem Bezpieczniej”. Przedsięwzięcie zakłada współpracę z samorządem oraz z takim podmiotami, jak m.in. Kościół, Poczta Polska, uniwersytety trzeciego wieku.
Wszystkich przybyłych na dzisiejsze spotkanie powitali Prezydent Miasta Radomia Andrzej Kosztowniak, Zastępca Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Policji mł. insp. Marek Świszcz, Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Radomiu podinsp. Tomasz Chojecki i ksiądz Andrzej Jędrzejewski.
W czasie środowego spotkania seniorzy mogli m.in. przekonać się, jak nie stać się ofiarą przestępstw tzw. oszustw na wnuczka, dowiedzieć się jak zapobiegać niebezpieczeństwom zagrażającym w domu, czy w czasie spaceru. Znana aktorka Emilia Krakowska wspólnie z mazowieckimi policjantami przestawiła zgromadzonym seniorom porady i przestrogi dotyczące bezpiecznego spędzania czasu.
W czasie konferencji przedstawiony został nowy element kampanii - Karta „Pierwszy Kontakt”, która pilotażowo wprowadzana zostanie na terenie miasta Radomia. Podobne rozwiązanie dotarcia do osób starszych prowadzi angielska Lincolnshire Police.
Karta „Pierwszy Kontakt” jest broszurą adresowaną do seniorów potrzebujących pomocy, informacji od instytucji, które bezpośrednio współpracują w ramach prowadzonego działania tj.: Policji, Straży Pożarnej, Pomocy Społecznej, Inspekcji Handlowej, SANEPID-u, Diecezjalnego Duszpasterstwa Rodzin. Całość koordynowana będzie przez Stowarzyszenie „Bezpieczne Miasto”, działające przy Prezydencie Miasta Radomia. Forma broszury oraz sposób przekazania informacji został opracowany tak, że pozwala seniorom bez większych problemów skorzystać z pomocy oferowanej przez poszczególne instytucje. Celem Karty jest: poprawa bezpieczeństwa osób starszych, promocja zdrowego stylu życia, dążenie do poznania problemów z jakimi stykają się na co dzień seniorzy, informowanie osób starszych na temat świadczeń im przysługujących, udzielanie wszelkiej możliwej pomocy potrzebującym osobom, wymiana informacji pomiędzy współpracującymi służbami i organizacjami pomocowymi.