Wtorek 24 września
Gerarda, Teodora, Hermana
RADOM aktualna pogoda

Dwa unijne projekty zakończone. Szkoły i miasto czekają na kolejne

kk 2012-05-22 15:30:00

Pierwszy projekt dotyczył szkół podstawowych, a drugi liceów ogólnokształcących. Oba miały na celu wyrównanie szans dla wszystkich uczniów poprzez zorganizowanie zajęć dodatkowych i wyrównawczych.

fot. dyr.wydz. edukacji, sportu i turystyki UM Leszek Pożyczka wraz z koordynatorkami projektów

Projekt dotyczący szkół podstawowych zatytułowany „Wiedza to podstawa. Zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów radomskich podstawówek w latach 2009–2012” opiewał na wartość 2 660 000 zł. Był realizowany od czerwca 2009 roku do końca kwietnia tego roku.

– W projekcie wzięło udział 2030 uczniów z 12 radomskich szkół podstawowych. Celem projektu było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów mających utrudniony dostęp do edukacji poprzez zorganizowanie dla nich zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – wyjaśnia Leszek Pożyczka, dyrektor wydziału edukacji, sportu i turystyki w Urzędzie Miejskim.

Szczegółowymi celami projektu było m.in. poprawienie artykulacji i płynności wypowiedzi uczniów, poprawa logicznego myślenia i poprawa wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów. W ramach projektu prowadzona była terapia logopedyczna, zajęcia psychologiczno-edukacyjne oraz terapeutyczno-integracyjne. Zakupiony został także sprzęt, który pozostał na wyposażeniu placówek. Są to m.in.: komputery stacjonarne i laptopy, telewizory, sprzęt logopedyczny do stymulacji mowy, książki, słowniki, mapy, programy multimedialne.

Drugi z projektów, „Wiedza szansą na lepszy start. Zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów radomskich liceów ogólnokształcących w latach 2009–2012” kosztował niemal 2 mln zł. Realizowany był w tym samym okresie co projekt dotyczący szkół podstawowych. Wzięło w nim udział 1913 uczniów z 8 placówek szkolnych.

– Celami szczegółowymi tego projektu była poprawa logicznego myślenia, poszukiwania i tworzenia informacji również przy użyciu technologii informatycznej, praktycznego stosowania wiedzy, usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy, poprawa wyników z nauczania poszczególnych przedmiotów, wykształcenie nawyków systematycznej pracy, pobudzanie motywacji do nauki, kształtowanie krytycznego i twórczego myślenia – wylicza dyrektor Pożyczka.

W ramach projektu realizowano m.in. zajęcia wyrównawcze z różnych przedmiotów, także zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przygotowujące do matury. Również w tym przypadku został zakupiony różnego rodzaju sprzęt elektroniczny i materiały pomocnicze, które pozostały na wyposażeniu szkół.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych