Budowa obwodnicy, przypomnijmy, znalazła się na liście projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. W październiku ubiegłego roku podpisana została umowa na dofinansowanie inwestycji – Radom otrzymał 41 mln 225 tys. zł, przy całkowitej wartości projektu zamykającej się kwotą prawie 187 mln zł. W przyszłorocznym budżecie miasto zarezerwowało na ten cel 30 mln zł, ale jeszcze podczas sesji budżetowej prezydent Andrzej Kosztowniak twierdził, że samorząd sam budowy nie udźwignie – liczy na 30 mln zł z sejmiku.
- Uznaliśmy, że obwodnica południowa Radomia jest inwestycją o szczególnym znaczeniu dla Mazowsza i zarząd podjął dzisiaj uchwałę o zwiększeniu dofinansowania tego projektu kluczowego o 30 mln zł – powiedział nam wicemarszałek Leszek Ruszczyk.
Przetarg na budowę obwodnicy MZDiK ma rozstrzygnąć do końca roku. Zgłosiło się 15 firm; najtańsza oferta opiewa na 154 mln zł, najdroższa na 254 mln. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie ponad 2,3 km, a wybudowanych aż 11 km nowych dróg. Powstaną nowe chodniki (8,5 km) oraz ścieżki rowerowe (10 km). Wybudowane będą także ekrany akustyczne oraz przejścia dla zwierząt. Prace zostaną przeprowadzone na pięciu odcinkach dróg: od al. Grzecznarowskiego do ul. Witkacego, od ul. Witkacego do linii kolejowej PKP, od linii kolejowej PKP do węzła Wierzbicka - Potkanowska, od węzła Wierzbicka - Potkanowska do granic miasta i od granic miasta do trasy E7 (gmina Kowala). Ponadto wykonane zostaną: sieć wodociągowa, gazowa i elektroenergetyczna, kanalizacja deszczowa i sanitarna, oświetlenie oraz infrastruktura telekomunikacyjna. Odtworzone będą również tereny zielone.