Przypomnijmy, że strefa Tempo 30 zostałaby wprowadzona w śródmieściu Radomia, na obszarze między ulicami 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Tochtermana, Bernardyńską, Lekarską, Wałową, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego i Kelles-Krauza (powyższe ulice, stanowiące granicę strefy, nie wchodzą w jej skład). Maksymalna prędkość pojazdów na obszarze strefy Tempo 30 byłaby ograniczona do 30 kilometrów na godzinę. Zwiększyłoby to znacząco bezpieczeństwo ruchu na ulicach generujących znaczny ruch pieszy. Ulice objęte strefą Tempo 30 stałyby się także bardziej przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych, rowerzystów oraz osób starszych.
Strefy Tempo 70 objęłyby ulice: Warszawską (od Kusocińskiego do granicy miasta), Żółkiewskiego (w całości), aleję Wojska Polskiego (w całości), Zwolińskiego (w całości), Kielecką (od ronda Jana Łaskiego do granicy miasta), NSZZ Solidarność (w całości), Wolanowską (od NSZZ Solidarność do granicy miasta), Czarnieckiego (w całości), Szarych Szeregów (w całości), Maratońską (w całości) i aleję Grzecznarowskiego (od tunelu pod torami do ronda Matki Bożej Fatimskiej). W obrębie tejże strefy zostałaby zwiększona dopuszczalna prędkość jazdy do 70 kilometrów na godzinę.
Podczas konsultacji społecznych do MZDiK dotarło wiele opinii od radomian na temat zasadności wprowadzenia obydwu stref. Patronat honorowy nad debatą na temat stref objęli: rektor Politechniki Radomskiej prof. dr hab. Mirosław Luft oraz prezydent Radomia Andrzej Kosztowniak.
Źródło: www.radom.pl