Czwartek 28 listopada
Zdzisława, Lesława, Go¶cierada
RADOM aktualna pogoda

Chcą bazy utrzymania taboru i myjni pociągów w Radomiu

ts 2012-01-12 09:33:00

Stowarzyszenie Kocham Radom zwróciło się do spółki Koleje Mazowieckie z wnioskiem o ulokowanie w Radomiu inwestycji bazy utrzymania taboru oraz myjni pociągów.

Jak nas poinformował prezes stowarzyszenia Jakub Kluziński, wysłało ono do spółki Koleje Mazowieckie wniosek o ulokowanie w Radomiu inwestycji bazy utrzymania taboru oraz myjni pociągów. Wniosek powstał w oparciu o informację o zamiarach spóki co do utworzenia bazy oraz myjni, którą ostatnio przekazała rzeczniczka Kolei Mazowieckich, Donata Nowakowska.

A oto pełny tekst wniosku stowarzyszenia Kocham Radom do spółki Koleje Mazowieckie:


Pan Artur Radwan
Prezes
Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o.


Wniosek w sprawie utworzenia bazy utrzymania taboru i myjni pociągów oraz serwisowni szynobusów Kolei Mazowieckich w Radomiu


Szanowny Panie Prezesie!

W nawiązaniu do informacji prasowej przekazanej przez rzeczniczkę Kolei Mazowieckich, p. Donatę Nowakowską, w dniu 29 grudnia, dotyczącą m.in. planów uruchomienia przez Spółkę Koleje Mazowieckie bazy utrzymania taboru oraz myjni pociągów, zwracamy się niniejszym z wnioskiem o ulokowanie tych inwestycji w Radomiu.

Radom jest ważnym węzłem kolejowym, w tym również dla Kolei Mazowieckich. Z Radomia wyrusza, kończy bieg lub przejeżdża przez Radom ponad 100 pociągów Kolei Mazowieckich dziennie. Wiele z tych pociągów również „nocuje” w Radomiu. Taka skala operacji uzasadnia naszym zdaniem w pełni podjęcie decyzji o ulokowaniu inwestycji w postaci bazy utrzymania taboru, myjni oraz dodatkowo serwisowni szynobusów w Radomiu. Pozwoliłoby to z czasem na dalszy rozwój połączeń Kolei Mazowieckich w południowej części województwa mazowieckiego, w relacjach z Radomia do Kielc, Przysuchy i Drzewicy oraz Pionek i Dęblina.

W szczególności ponownie postulujemy ulokowanie w Radomiu serwisowni szynobusów Kolei Mazowieckich oraz skierowanie szynobusów KM do obsługi mniej uczęszczanych odcinków i kursów w południowej części województwa mazowieckiego. Pozwoli to z jednej strony na bardziej ekonomiczną obsługę niektórych relacji bądź kursów (np. w porach poza szczytem), przynosząc oszczędności spółce, a z drugiej strony zapewni mieszkańcom regionu radomskiego poprawę dostępności komunikacyjnej. Jak czytamy, między innymi takie argumenty przyświecały skierowaniu nowych szynobusów KM do obsługi relacji Nasielsk-Sierpc oraz Kutno-Sierpc.

W przypadku regionu radomskiego, szynobusy mogłyby również obsługiwać nowe połączenia, jak na przykład z Radomia i Dęblina do Kozienic – co niniejszym również postulujemy.

Jeśli chodzi o szczegółową lokalizację ww. inwestycji na terenie Radomia, to naszym zdaniem najwłaściwsza byłaby w południowej części miasta w dzielnicy Potkanów. Szczegółowe informacje na ten temat posiada Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu.

 Licząc na pozytywne rozpatrzenie naszego wniosku, pozostajemy z poważaniem.

Z poważaniem

Jakub Kluziński

Prezes Stowarzyszenia

Kocham Radom

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych