Jak nas poinformował prezes stowarzyszenia Jakub Kluziński, wysłało ono do spółki Koleje Mazowieckie wniosek o ulokowanie w Radomiu inwestycji bazy utrzymania taboru oraz myjni pociągów. Wniosek powstał w oparciu o informację o zamiarach spóki co do utworzenia bazy oraz myjni, którą ostatnio przekazała rzeczniczka Kolei Mazowieckich, Donata Nowakowska.
A oto pełny tekst wniosku stowarzyszenia Kocham Radom do spółki Koleje Mazowieckie:
Pan Artur Radwan
Prezes
Koleje Mazowieckie – KM sp. z o.o.
Wniosek w sprawie utworzenia bazy utrzymania taboru i myjni pociągów oraz serwisowni szynobusów Kolei Mazowieckich w Radomiu
Szanowny Panie Prezesie!
W nawiązaniu do informacji prasowej przekazanej przez rzeczniczkę Kolei Mazowieckich, p. Donatę Nowakowską, w dniu 29 grudnia, dotyczącą m.in. planów uruchomienia przez Spółkę Koleje Mazowieckie bazy utrzymania taboru oraz myjni pociągów, zwracamy się niniejszym z wnioskiem o ulokowanie tych inwestycji w Radomiu.
Radom jest ważnym węzłem kolejowym, w tym również dla Kolei Mazowieckich. Z Radomia wyrusza, kończy bieg lub przejeżdża przez Radom ponad 100 pociągów Kolei Mazowieckich dziennie. Wiele z tych pociągów również „nocuje” w Radomiu. Taka skala operacji uzasadnia naszym zdaniem w pełni podjęcie decyzji o ulokowaniu inwestycji w postaci bazy utrzymania taboru, myjni oraz dodatkowo serwisowni szynobusów w Radomiu. Pozwoliłoby to z czasem na dalszy rozwój połączeń Kolei Mazowieckich w południowej części województwa mazowieckiego, w relacjach z Radomia do Kielc, Przysuchy i Drzewicy oraz Pionek i Dęblina.
W szczególności ponownie postulujemy ulokowanie w Radomiu serwisowni szynobusów Kolei Mazowieckich oraz skierowanie szynobusów KM do obsługi mniej uczęszczanych odcinków i kursów w południowej części województwa mazowieckiego. Pozwoli to z jednej strony na bardziej ekonomiczną obsługę niektórych relacji bądź kursów (np. w porach poza szczytem), przynosząc oszczędności spółce, a z drugiej strony zapewni mieszkańcom regionu radomskiego poprawę dostępności komunikacyjnej. Jak czytamy, między innymi takie argumenty przyświecały skierowaniu nowych szynobusów KM do obsługi relacji Nasielsk-Sierpc oraz Kutno-Sierpc.
W przypadku regionu radomskiego, szynobusy mogłyby również obsługiwać nowe połączenia, jak na przykład z Radomia i Dęblina do Kozienic – co niniejszym również postulujemy.
Jeśli chodzi o szczegółową lokalizację ww. inwestycji na terenie Radomia, to naszym zdaniem najwłaściwsza byłaby w południowej części miasta w dzielnicy Potkanów. Szczegółowe informacje na ten temat posiada Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu.
Licząc na pozytywne rozpatrzenie naszego wniosku, pozostajemy z poważaniem.
Z poważaniem
Jakub Kluziński
Prezes Stowarzyszenia
Kocham Radom