Wiadukt na skrzyżowaniu ulic 1905 Roku i Młodzianowskiej, jak już informowaliśmy, zostanie dopuszczony do ruchu w sobotę. Przestaną więc obowiązywać dotychczasowe objazdy (w tym także dla ruchu tranzytowego). Na wlotach ul. Kościuszki do ulic Narutowicza oraz 1905 Roku prawe pasy ruchu będą ponownie przeznaczone jedynie dla pojazdów skręcających w prawo (podczas trwania objazdu dopuszczone było z nich również skręcanie w lewo). Na skrzyżowaniu ulic 1905 Roku i Tytoniowej natomiast zostanie wprowadzona docelowa organizacja ruchu; ul. Tytoniowa będzie ponownie drogą podporządkowaną). MZDiK prosi o zachowywanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do zmienionego oznakowania ulic!
Przestaną jednocześnie obowiązywać wszystkie objazdy w tym rejonie, w tym również dla ruchu tranzytowego (droga krajowa numer 12). Oznakowanie dotychczasowych objazdów będzie w najbliższych dniach sukcesywnie demontowane.
Natomiast od godz. 2 w nocy w poniedziałek, 11 lipca zmienią się trasy autobusów linii 7, 8, 10, 11, 13, 14 i 25.
Autobusy będą w tym rejonie kursowały poniższymi ulicami (w obie strony):
- linie 7, 8, 13, 14 i 25: 1905 Roku (prosto), Dowkontta i Poniatowskiego (wycofanie z objazdu ulicami Tytoniową, Limanowskiego, Narutowicza i Kościuszki);
- linie 10 i 11: Limanowskiego, Mariacką, Młodzianowską, 1905 Roku, Dowkontta i Poniatowskiego (wycofanie z objazdu ulicami Narutowicza i Kościuszki).
Zlikwidowane zostaną przystanki: Tytoniowa/Limanowskiego (w obu kierunkach) oraz Tytoniowa/1905 Roku (w kierunku Borek). Przywrócone zostanie jednocześnie funkcjonowanie przystanków: 1905 Roku Tytoniowa (w kierunku Borek) oraz 1905 Roku/Kościuszki (w obu kierunkach). Uruchomione zostaną ponadto nowe przystanki Mariacka/ks. Sedlaka (w obu kierunkach - dla linii 10 i 11). Przystanki Kościuszki/Planty będą obowiązywały tylko dla linii 2 (z tym, że przystanek w kierunku dworca PKP zostanie cofnięty o około 250 m, przed ul. Planty). Skorygowane zostaną rozkłady jazdy autobusów linii 7, 8, 10, 11, 13, 14 i 25.
Z powodu otwarcia ulicy 1905 Roku zmienią się również trasy kursów zjazdowych części linii autobusowych (głównie zjeżdżających do zajezdni MPK i ITS z pętli końcowych, zlokalizowanych w południowej oraz wschodniej części Radomia).