Audyt, który miał stwierdzić, jaki jest stan finansów MPK i taboru, jaki zysk przynosi stacja kontroli pojazdów i stacja paliw, jaka powinna być cena wozokilometra, rozpoczął się w lipcu ubiegłego roku, a zakończył jesienią. Na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji wykonało go wrocławskie biuro doradcze Refunda. Opracowanie kosztowało 37 tys. zł.
Z wynikami audytu zapoznali się już prezydent, skarbnik oraz kierownictwo Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji. Dokument nie zostanie jednak upubliczniony dopóty, dopóki nie zapozna się z nim rada nadzorcza MPK. - Posiedzenie rady nadzorczej zaplanowano na stycznia. Skarbnik przedstawi tam wnioski zawarte w raporcie z audytu przeprowadzonego w MPK. Członkowie rady będą dyskutowali o przyszłości spółki, w tym o możliwości przekształcenia MPK w podmiot wewnętrzny. Dopiero po tym posiedzeniu będziemy mogli przestawić wnioski z raportu przygotowanego przez Refundę – powiedział nam Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK.