Szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące
Projekt „Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka” skierowany jest do uczniów VII i VIII klas szkół podstawowych oraz liceów ogólnokształcących. Obejmie on wsparciem stypendialnym 476 uczniów.
Z terenu objętego działaniem poszczególnych Wydziałów Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli stypendium w tym roku szkolnym otrzymuje:
Stypendium przyznawane jest na okres 10 miesięcy (od 1 września 2020 r. do 30 czerwca 2021 r.) w wysokości ok. 5314,00 zł (ok. 531,40 zł miesięcznie) dla każdego stypendysty i stypendystki.
Całkowita wartość projektu w tym roku wyniosła 2 782 410,00 zł, z czego kwota dofinansowania Unii Europejskiej wyniosła 2 225 928,32 zł.
Szkoły zawodowe
W ramach projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych” stypendium w wysokości około 5000 zł otrzyma 519 stypendystów. Z terenu objętego działaniem poszczególnych Wydziałów Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli stypendium w tym roku szkolnym otrzymuje:
Jak opowiada jeden ze stypendystów, Karol Goc, sama procedura zgłoszenia do programu stypendialnego nie była skomplikowana.
– Wystarczyło zarejestrować się na stronie internetowej, wypełnić kilka formularzy dotyczących danych osobowych, średniej z ocen, średniej ocen zawodowych. Moja średnia z wybranych przedmiotów zawodowych wynosiła 6.0, ze wszystkich przedmiotów 5.0. Na kwalifikacje miały wpływ także osiągnięcia w olimpiadach i turniejach przedmiotowych – opowiada Karol, uczeń Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie.
Stypendium nie można wydać dowolnie. Środki mają być przeznaczone na rozwój, zgodnie z wcześniej przygotowanym i zaakceptowanym planem.
– W ramach rozwoju swoich zainteresowań i umiejętności określiłem, co chcę zrealizować w roku szkolnym objętym stypendium. W zeszłym roku był to projekt „Zarządzania systemami serwerowymi w kierunku wirtualizacji”. W tym roku jest to projekt „Rozwoju umiejętności w zakresie montażu filmowego”. Do wykonania każdego zadania określam plan wydatków w którego skład wchodzą: sprzęt, kursy, oprogramowanie itp. Po zrealizowanym zadaniu przygotowuje dla Urzędu Marszałkowskiego sprawozdanie z realizacji – podsumowuje stypendysta.