Mowa o dwóch odcinkach. Jeden to budowa 6-kilometrowej obwodnicy skaryszewa, drugi rozbudowa DK-9 o długości 12,2 km od Skaryszewa do początku obwodnicy Iłży. To zadanie, które GDDKiA wyceniła na 285,3 mln zł.
W odpowiedzi na przetarg zgłosiło się 8 wykonawców. Najtańszy jest Mirbud z ceną 278,568 mln zł. Druga jest oferta Mostostalu Warszawa - 279,602 mln zł. Tylko te oferty zmieściły się w zaplanowanym budżecie.
Pozostałe propozycje to: Polaqua – 311,611 mln zł, Strabag – 317,222 mln zł, konsorcjum Aldesy – 327,900 mln zł, Budimex – 336,817 mln zł, Unibep – 379,886 mln zł. Najdroższe jest konsorcjum firm Trakcja oraz Budromost - 443,456 mln zł.
Obwodnica Skaryszewa ma być drogą klasy GP. Ominie miejscowość po zachodniej stronie. Na początkowym fragmencie, tj. od węzła z planowaną drogą ekspresową S12 do skrzyżowania z dotychczasowym przebiegiem DK-9 będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każą stronę. Na dalszym przebiegu obwodnica ma mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
Na trasie przewidziane są skrzyżowania: dwa z istniejącym przebiegiem DK-9 oraz jedno z drogą powiatową.
Przeznaczona do rozbudowy DK-9 od Skaryszewa do Iłży ma być dostosowana do wymogów technicznych dla klasy GP. W ramach planowanej inwestycji powstać ma nowa konstrukcja drogi, przebudowanych zostanie także 18 skrzyżowań.
W ramach kontraktu powstaną m.in. obiekty inżynierskie, drogi do obsługi ruchu lokalnego, ciąg pieszo-rowerowy, a także oświetlenie i odwodnienie drogi.