Prace zaplanowano na odcinku torów o długości niemal 35 km. W ramach inwestycji wymienionych będzie 90 km torów, wraz z siecią trakcyjną i wybudowanych 29 różnych obiektów inżynieryjnych, w tym 10 mostów i 5 wiaduktów.
Inwestycja obejmie również modernizację 15 przejazdów kolejowo-drogowych oraz instalację urządzeń sterowania ruchem. Na stacjach pojawią się dodatkowe tory, które ułatwią obsługę pociągów towarowych. To wszystko sprawi, że wzrosną parametry linii kolejowej. Po torach będą mogły poruszać się cięższe pociągi z większą prędkością niż dotychczas – do 140 km/h dla składów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych.
Wiele zmieni się również na stacjach i przystankach. Zmodernizowane zostaną perony w Sędziszowie, Jędrzejowie, Miąsowej, Skroniowie, Potoku i Krzęcicach. Wszystkie obiekty dla podróżnych będą w pełni dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zagwarantują to windy przy nowych przejściach podziemnych w Jędrzejowie i Miąsowej, a także kładka w Sędziszowie gdzie dodatkowo powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie. Na peronach zamontowane będą tablice systemu dynamicznej informacji dla podróżnych.
Wyłoniony wykonawca będzie mieć trzy lata na realizację prac w terenie. Całość gotowa będzie w 2030 roku.