Od niedzieli pociągi z Warki w stronę Radomia na odcinku do Dobieszyna będą jeździć dwoma torami. To wydłużenie linii dwutorowej – na dotychczas jednotorowym odcinku Warka – Radom, o kolejne kilometry. Dwutorowa trasa zwiększa sprawność połączeń i ogranicza niespodziewane przerwy w kursowaniu pociągów. Podróżni pojadą m.in. nowym mostem kolejowym nad Pilicą.
Od lutego możliwe były kursy jednym nowym torem od Warki do Dobieszyna. Przy dwutorowym ruchu, od 14 marca, podróżni skorzystają nowych peronów w Grabowie i Strzyżynie. Są wyposażone w wiaty, oświetlenie i tablice z informacjami. Dogodne dojścia zapewnią dostępność do kolei także osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Prace postępują na odcinku z Dobieszyna do Lesiowa. Obok wybudowanego już jednego toru i sieci trakcyjnej układany jest drugi. Postępuje budowa przystanku Radom Stara Wola. W Radomiu na ul. Kozienickiej rozebrano już stary wiadukt i wykorzystywana jest tymczasowa kładka. Nowe wiadukty powstają na ul. Gołębiowskiej oraz na ul. Żółkiewskiego. Przywrócenie ruchu pociągów do Radomia zaplanowano na połowę czerwca.
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza.
Wartość projektów na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.