Poniedziałek 25 listopada
Erazma, Katarzyny, Beaty
RADOM aktualna pogoda

Zbulwersowani pasażerowie nie chcą kontrolerów z Refleksu. Napisali petycję

dag 2013-04-15 15:52:00

Zmiany firmy zajmującej się kontrolą biletów w autobusach komunikacji miejskiej domagają się pasażerowie, którzy w internecie zbierają podpisy pod petycja w tej sprawie. Jak piszą są niezadowoleni, a wręcz zbulwersowani zachowaniem kontrolerów z firmy Reflex. Dotychczas pod petycją podpisało się ponad 200 osób. 

W ostatnim czasie coraz częściej dochodzi do  nieporozumień pomiędzy kontrolerami biletów w autobusach a ich pasażerami. O ostatniej kuriozalnej sytuacji informowaliśmy 12 kwietnia. Wówczas kontrolerki zakwestionowały ważny bilet i zachowywały się niekulturalnie wobec pasażerki. Ta zbulwersowana sposobem, w jaki ją potraktowano złożyła skargę. Kontrolerki zostały ukarane.

- Ale co z tego, że je ukarano? To nie wynagrodzi straconych nerwów. O takich sytuacjach słyszę nierzadko, a często sama jestem świadkiem kłótni jakie mają miejsce w autobusach, między pasażerami, a kontrolerami. Często to po prostu głupi upór tych drugich, bo ktoś ma bilet, ale nie pchał się do kasownika przez tłum w autobusie i nie skasował biletu kilka sekund po wejsciu do autobusu, tylko trzy minuty później - powiedziała nam Karina, uczennica radomskiego liceum, która codziennie korzysta z komunikacji miejskiej.

Inna, równie dziwna sytuacja zdarzyła się w ubiegłym roku, kiedy to kontrolerzy nie uznali skasowanego biletu, ponieważ pasażerka skasowała go siedząc. O sytuacji pisaliśmy tutaj

Pasażerowie mają dość!

Konflikty niejednokrotnie kończą się karczemnymi awanturami, szarpaninami i wzywaniem policji. Pasażerowie mają dość, dlatego też stworzyli internetową petycję w sprawie zmiany firmy, która zajmuje się kontrolą biletów komunikacji miejskiej. Obecnie funkcję tę sprawuje firma Reflex. Jak czytamy na stronie "zdarza się, że Ci kontrolerzy nie są w ogóle zapoznani z regulaminem i zasadami jakie wprowadza zarząd MZDiK. Ich zachowanie zazwyczaj jest poniżej krytyki, wyzwiska, niecenzuralne słownictwo, zła prezencja, arogancja, chamstwo jest na porządku dziennym. Czasem zdarzają się zastraszenia i używanie fizycznej przemocy, co jest nie zgodne z prawami człowieka."

Pasażerowie chcą zmiany firmy odpowiadającej za kontrolę biletów, odpowiednich uniformów dla kontrolerów oraz aby ci przechodzili testy psychologiczne i byli odpowiednio wyszkoleni.

Dotychczas pod petycją podpisało się 203 osoby. Potrzeba pięciu tysięcy podpisów.

Co na to MZDiK?

Firma wykonująca kontrole biletów w autobusach komunikacji miejskiej w Radomiu została wyłoniona w przetargu. Umowa podpisana z firmą Reflex obowiązuje do końca września 2014 roku, zapisy umowy dopuszczają jej wypowiedzenie tylko w ściśle określonych przypadkach. Umowa z Reflexem nie przewiduje wyposażenia kontrolerów w uniformy.

W roku 2012 wpłynęło do MZDiK 38 skarg na kontrolerów, z których zaledwie cztery okazały się uzasadnione. - Szczegółowo analizujemy każdą otrzymaną skargę, posiłkujemy się przy tym między innymi zapisami z kamer w autobusach. Z naszych obserwacji wynika, że niejednokrotnie stanowczość kontrolerów bywa przez pasażerów opacznie rozumiana. Nie bez znaczenia są także postawy niektórych pasażerów, którzy bywają stroną inicjującą sytuacje konfliktowe - powiedział nam Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych