W imieniu inwestora, czyli miasta, umowę parafował Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, zaś w imieniu wykonawcy, firmy R&G Plus z Mielca, podpisy złożyli Mieczysław Lenart, wiceprezes zarządu, a także Daniel Rączka, członek zarządu i dyrektor ds. inwestycji. Prace nad wdrażaniem obu systemów potrwają 500 dni, czyli niecałe 17 miesięcy.
Pierwszym zadaniem wykonawcy będzie skompletowanie sprzętu niezbędnego do rozpoczęcia etapów pilotażowych. W przypadku Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej pilotaż powinien ruszyć w terminie do trzech miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca zamontuje do tego czasu w sześciu autobusach obsługujących tę samą linię komplet urządzeń pokładowych, czyli autokomputer, tablice informacji pasażerskiej, moduł zapowiedzi głosowych przystanków oraz dwusystemowe kasowniki, umożliwiające odczyt danych z kart miejskich oraz skasowanie tradycyjnych biletów papierowych.
Ponadto na przystanku Malczewskiego / Kelles-Krauza, przy naszym punkcie firmowym, zostanie zamontowana pierwsza tablica świetlna, natomiast w naszej siedzibie powstanie stanowisko dyspozytorskie. Pilotaż Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej umożliwi nam między innymi sprawdzenie, jak w praktyce działa lokalizowanie pojazdów na cyfrowej mapie miasta oraz dostarczanie informacji o czasie przejazdu autobusów przez poszczególne przystanki.
Etap pilotażowy karty miejskiej powinien być wdrożony w ciągu siedmiu miesięcy od dnia podpisania umowy. Wykonawca w tym czasie będzie musiał zamontować wspomniane wcześniej urządzenia pokładowe we wszystkich pozostałych autobusach obu przewoźników, czyli w 179 pojazdach. Firma dostarczy nam również serwer, czytniki dla kontrolerów, a także uruchomi pierwsze stanowiska personalizacji oraz doładowywania kart.
Dostaniemy również pierwszą, testową partię kart miejskich - na początek kilkaset sztuk. Celem pilotażu karty miejskiej będzie potwierdzenie podstawowych funkcjonalności tego systemu. Jesienią wyłonimy, prawdopodobnie w drodze losowania albo konkursu, stuosobową grupę użytkowników komunikacji miejskiej, którym przekażemy testowe egzemplarze nośników biletów elektronicznych. Zadaniem tych osób będzie korzystanie z kart i sprawdzanie ich możliwości.
Obecnie kończymy prace nad wzorem graficznym karty miejskiej. Na awersie częścią tego wzoru będzie fotografia związana tematycznie z komunikacją miejską i z samym miastem, a także numer seryjny karty. Rewers będzie natomiast służył jej personalizacji, znajdzie się na nim fotografia posiadacza karty oraz jego imię i nazwisko.
Firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg na wdrażanie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ma na koncie podobne realizacje między innymi w Olsztynie i Kielcach. Wartość radomskiego projektu to 8 milionów 839 tysięcy złotych, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1: Innowacje w komunikacji miejskiej) wynosi 85 procent kosztów kwalifikowanych, czyli ponad 6 milionów złotych.