Zgodę na darowiznę na rzecz Prezydenta Miasta Radom wydał Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki. Grunt o łącznej powierzchni 1,8 ha powinien zostać przeznaczony na cel publiczny - pod drogę (ul. Czarną). Zgoda udzielona przez wojewodę jest ważna do 30 czerwca 2013 r.
Cel darowizny powinien być zrealizowany w ciągu pięciu lat od daty zawarcia umowy. Jeśli w tym czasie nie zostanie on wykonany lub droga będzie użytkowana w sposób niezgodny z przeznaczeniem określonym w umowie – darowizna zostanie odwołana.
Plan dla ul. Czarnej został ustalony na spotkaniu w lutym br. u wojewody – po interwencji mieszkańców. Na wniosek PKP wojewoda jeszcze w tym samym miesiącu uregulował własność terenu na rzecz Skarbu Państwa. We wrześniu PKP przedstawiło plan podziału działek na część kolejową i niekolejową. Na jej podstawie, wojewoda 5 października potwierdził użytkowanie wieczyste części kolejowej PKP. 10 października prezydent Radomia (jako starosta) wystąpił do wojewody o przekazanie pozostałej części gruntu miastu pod drogę w formie darowizny.
Sprawa remontu ulicy Czarnej ciągnie się od lat. Jej mieszkańcy wielokrotnie protestowali na forum rady miejskiej w Radomiu i przy różnych okazjach domagając się remontu znajdującej się w fatalnym stanie ulicy. Przyspieszenia nabrała jednak dopiero po pożarze jednego ze zlokalizowanych tam domów (było to w styczniu br.) kiedy problem z dojazdem na akcję gaśniczą miały jednostki straży pożarnej. Niebawem doszło do spotkania z udziałem wojewody mazowieckiego, przedstawicieli Urzędu Miejskiego, PKP i członków Stowarzyszenia Mieszkańców Ulicy Czarnej w Radomiu. Wówczas przyjęto harmonogram działań, z którego wynikało, że droga zostanie wyremontowana w trzecim kwartale 2012 r. Aby tak się stało najpierw trzeba było uregulować skomplikowane kwestie własności ulicy.