Outsourcing to w języku biznesowym to przekazanie funkcji wykonywanych przez pracowników danego przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej niezwiązanej bezpośrednio z daną firmą, ale specjalizującego się w konkretnie określonej dziedzinie. Według władz naszego miasta branża ta rozwija się sukcesywnie i zdecydowanie zwiększa ilość nowych miejsc pracy. – Radom to naprawdę świetne miejsce dla przedsiębiorstw dążących do zmniejszenia wydatków. Niższe koszty życia, niskie ceny najmy nieruchomości oraz niewielkie koszty pracy stawiają nasze miasto w pozycji silnego konkurenta w stosunku do innych metropolii – twierdził prezydent Kosztowniak.
Włodarze Radomia chcąc zachęcić firmy sektora outsourcingu do lokowania swojej działalności właśnie w naszym mieście we współpracy z firmami PWC, Hays, Colliers, Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Aspire i AIG Lincoln stworzyli broszurę informacyjną, w której zawarto wszystkie informacje niezbędne dla firm działających w tym konkretnym sektorze.
Obecnie w tej dziedzinie w Radomiu pracuje 1300 osób. – Zauważyliśmy znaczny wzrost aktywności biznesowej w naszym kraju i w poszczególnych miastach. Ta broszura jest pierwszym krokiem do rozwoju Radomia – mówiła Anna Wójt reprezentująca firmę PWC.
Do powstania broszury przyczyniła się ocena rynku pracy. Została ona przede wszystkim oparta na ankietach. Ich twórców szczególnie zaskoczyły profesjonalizm i dojrzałość z jaką młodzi ludzie traktują temat pracy w mieście. Ponad 2 tys. ankiet wypełnili studenci Politechniki Radomskiej. Zastanawiali się, jak najlepiej kształtować środowisko pracy w Radomiu.
Do wspierania rozwoju Radomia w sektorze outsourcingu zachęcał dziś także Mirosław Szydelski z AIG Lincoln. – Nasze doświadczenie we współpracy z Radomiem przywodzi na myśl same pozytywy. Radomianie jednak nie zawsze doceniają potencjał jaki tkwi w ich mieście, a jest on ogromny. Mieszka tutaj wielu ludzi skorych do pracy, bardzo często ciężkiej. Ta broszura pozwala poznać Radom, rynek pracy oraz świetne szkolnictwo ,dzięki któremu w mieście jest tak wielu wyspecjalizowanych pracowników – przekonywał Szydelski.
A czego dowiemy się z broszury? Tego ilu studentów zna języki obce i jakie to języki, poznamy liczbę studentów oraz uczniów szkół średnich, dowiemy się jakie są miesięczne koszty pracy w konkretnych dziecinach. Poznamy cechy naszego rynku pracy, przedstawione bliżej zostaną radomskie szkoły oraz miejsca, które warto zobaczyć i imprezy, które niezmiennie cieszą się ogromnym zainteresowaniem.