Jak poinformował portal Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK dzięki modernizacji linii czas przejazdu pociągów na tej trasie zostanie skrócony o godzinę.
Modernizacja odcinka Warszawa – Radom zaplanowana została na lata 2013 i 2014. Jej plan zakłada całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku między stacjami Warka i Radom począwszy od 1 kwietnia 2013 r., dzięki czemu remont będzie przebiegał szybciej. Kolej ma w zamian uruchomić zastępczą komunikację autobusową do najbliższej czynnej stacji, a pociągi z Kielc i Radomia mają pojechać trasą objazdową przez Dęblin, Pilawę i Otwock.
Jak informuje Rynek Kolejowy obecnie trwa przetarg na inżyniera kontraktu, rozstrzygnięto także przetarg na zabudowę urządzeń sterowania ruchem.
W ramach modernizacji linii nr 8 przewidziana jest budowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom. Zapewni to możliwość wprowadzenia lepszego rozkładu jazdy (większa częstotliwość pociągów, większa przepustowość).
W Wieloletnim Planie Inwestycji Kolejowych na inwestycję przewidziano kwotę 2 mld 231 mln złotych. Realizacja inwestycji powinna się zakończyć na przełomie 2014 i 2015 roku – informuje Rynek Kolejowy.