Przed kilkoma dniami zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Łukasz Kuna, razem z pracownikami wieloosobowego stanowiska do spraw drogowych obiektów inżynierskich i Działu Utrzymania, przeprowadził kontrolę robót trwających w ramach tej niezwykle ważnej inwestycji. Niecały miesiąc wcześniej relacjonowaliśmy betonowanie płyty pomostu na ulicy Żeromskiego. Teraz jest już ona praktycznie gotowa. Podobne prace zostały przeprowadzone także po stronie ulicy Lubelskiej. Wkrótce na plac budowy zostaną dostarczone belki wiaduktu, które połączą te dwie płyty ze sobą. Montaż belek nad torami kolejowymi będzie odbywał się za pomocą dźwigu. Nie będzie tam rusztowań.
Wykonawca zadania nie skupia się oczywiście jedynie na wiadukcie południowym. Stoją już filary obiektu po stronie północnej (czyli tego, który będzie służył kierowcom jadącym w stronę Śródmieścia, a także rowerzystom i pieszym). Przygotowywane są kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o rozpoczęciu budowy przystanku kolejowego Radom Wschodni - peron powstanie pod budowanym wiaduktem. Na górę będzie można dostać się schodami ruchomymi albo windami i tam przesiąść się do autobusów miejskich kursujących w kierunku centrum miasta oraz Lotniska Warszawa-Radom.
Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.
MZDiK