Zaczął stwierdzeniem, że 1 lipca również mieszkańców Radomia czeka tzw. rewolucja śmieciowa. Znowelizowana ustawa sejmowa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przewiduje ze władztwo nad wytworzonymi śmieciami przejmują gminy. Jej zadaniem tzw. własnym jest odbiór śmieci a następnie ich utylizacja. Realizacja tego zadania wiąże się z kosztami. Dotychczasowy system funkcjonował w oparciu o umowy cywilno – prawne zawierane między spółdzielniami mieszkaniowymi lub wspólnotami i mieszkaniowymi a odbiorcami śmieci. Dotyczyły one odbioru z wyznaczonych mieść odpadów komunalnych i wywiezienie ich na wysypisko śmieci w Wincentowie. Usługodawca zapewniał wyposażenie nieruchomości w pojemniki i utrzymanie czystości w altanach śmietnikowych.
Uchwały, które mają wejść 1 lipca obowiązkiem dostarczenia pojemników obciąża spółdzielnie mieszkaniowe. Uchwałom Rady Miasta Radom towarzyszy znaczący wzrost opłat.Za odbiór śmieci niesegregowanych mają płacić 17,55 zł oraz 13,50 zł za odpady segregowane - od osoby. Jest to duży wzrost w stosunku do stawek dotychczasowych wynoszących w poszczególnych spółdzielniach mieszkaniowych od 8,50 do 8,70 złotych. Dotyczą one usługi kompleksowej, zarówno odpadów komunalnych segregowanych, jak i niesegregowanych oraz dostarczenia i utrzymania w należytym stanie pojemników. Ponad dwukrotny wzrost stawek, mieszkańcy przedstawiciele obecnych na spotkaniu zarządów SM uważają za nieuzasadniony ponoszonymi kosztami. Jako podstawę do ustalania tego rodzaju stawek proponują przyjąć obecnie obowiązującą stawkę czyli około 8,50 zł od osoby. Jest ona ukształtowana przez rynek, w większości spółdzielni na podstawie przeprowadzonych przetargów. Dlatego w porozumieniu z obecnym na dzisiejszym spotkaniu radnymi RM -Zenonem Krawczykiem i Kazimierzem Woźniakiem podjęliśmy działania ujęte w naszym piśmie adresowany m do Prezydenta Radomia oraz przewodniczących poszczególnych klubów Rady Miasta Radomia. Zawierają one również postulat przyjęcia na siebie przez Gminę Radom obowiązku wyposażenia osiedli mieszkaniowych w pojemniki na odpady komunalny i ustalenia stawki odbioru śmieci w wysokości około 10,50p zł od osoby dla odpadów niesegregowanych oraz 8,50 zł w przypadku przyjęcia wersji dostarczania odpadów segregowanych. Trzecim postulatem jest przesunięcie terminu odpłatności z 15 dnia miesiąca, którego dotyczy. Regionalny Związek Rewizyjny SM w Radomiu proponuje dokonanie pierwszej wpłaty w terminie do 15 sierpnia 2013 r, a kolejnych – do dnia 15. następnego miesiąca. Z kolei prezes Spółdzielni Mieszkaniowo – Budowlanej „Łucznik” podkreślił, że powinna być też wykazana racjonalność opłat. Mówiono też, że przyjmując uchwały w sprawach zagospodarowania odpadów komunalnych przyjęto, ze w Radomiu na 1. Mieszkańca przypada ich rocznie około 400 kilogramów, podczas gdy w rzeczywistości wielkość ta waha sie old 200 do 250 kg.
Prezes SAM „Ustronie” zwrócił uwagę, że osiedle to zamieszkują ludzie starsi, mający problemy z terminowością opłat czynszów obecnych. Inni podkreślali, że Urząd Miejski nie może zarabiać na odbiorze odpadów komunalnych. Inni przytaczali wysokość stawek przyjętych przez samorządy gmin z subregionu radomskiego, które przyjęły stawki o wiele niższe od radomskich, bo w granicach 12 złotych od osoby za odpady niesegregowane i około 6 złotych z groszami za śmieci segregowane mimo, że decyzja wojewody mazowieckiego muszą śmieci dowozić do odległego Radomia. W Szydłowcu odpowiednio 8 i 5 złotych, W Radomiu wynoszą one 17.50 zł i 13,50 zł. Różnica rażąco znaczna. Przy dobrej woli Rada Miasta Radomia mogłaby zmienić te uchwały. Do lipca jeszcze trzy miesiące – podkreślali wypowiadający się, uzasadniający treść listu wystosowanego do Prezydenta Miasta Radomia i przewodniczących klubów radnych.