Pomysł gwiazdorskiego kalendarza zrodził się dwa lata temu, kiedy przygotowywany był charytatywny kalendarz z najładniejszymi policjantkami i pracownicami cywilnymi Mazowieckiej Policji. Część z nakładu została wtedy przekazana do sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tym razem kalendarz został także przeznaczony na cele charytatywne i wsparł Fundację Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach, czyli fundację opiekującą się rodzinami policjantów, którzy zginęli w czasie służby.
Wydając kalendarz „Każdy ma wpływ na bezpieczeństwo” mazowieccy policjanci oraz przedstawiciele Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów Województwa Mazowieckiego chcieli przypominać wraz z znanymi osobami o bezpieczeństwie na drodze, w domu, mówić o bezpieczeństwie osób starszych i dzieci, kierowców i pieszych. W sesjach zdjęciowych do kalendarza udział wzięli: Mariusz Czerkawski, Magdalena Schejbal, Mateusz Damięcki, Anna Mucha, Agnieszka Więdłocha, Leszek Kuzaj, Krzysztof Włodarczyk, Bartłomiej Topa, Paulina Sykut-Jeżyna, Dorota Gardias, Katarzyna Pakosińska, Andrzej Grabowski. Co warte podkreślenia wszystkie osoby wsparły tą ideę za darmo i z wielką chęcią.
Oficjalna premiera kalendarza odbyła się pod koniec ubiegłego roku w siedzibie Komendy Głównej Policji w Warszawie. Na jego prezentację przybyły trzy gwiazdy uczestniczące w sesjach zdjęciowych: Magdalena Schejbal, która w kalendarzu odgrywała rolę policjantki patrolu wodnego, Paulina Sykut-Jeżyna, czyli funkcjonariuszka patrolu rowerowego oraz Mateusz Damięcki, który wcielił się w policjanta przedwojennej Policji Państwowej. Jak podkreślali uczestnicy sesji, w kalendarzu wystąpili z wielką chęcią, zgłaszając jednocześnie akces do kolejnych akcji promujących bezpieczeństwo przygotowywanych w najbliższym czasie przez Mazowiecką Policję.
Kalendarz był przez kilka miesięcy do nabycia w Fundacji Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach, a jego nieznaczna część także w Zespole Prasowym KWP zs. w Radomiu. Jak się okazało kwota z dystrybucji kalendarza, która wpłynęła na konto Fundacji przekroczyła 23 tys. złotych. Będzie ona przeznaczona na cele statutowe Fundacji, czyli m.in. stypendia związane z kształceniem i nauką sierot znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej, dofinansowywanie kosztów leczenia i rehabilitacji wdów i sierot.
Partnerami projektu kalendarz były firmy Boryszew SA oraz Oriflame Sweden. Patronat medialny nad wydawnictwem sprawował serwis informacyjny cozadzien.pl i dziennik „Echo Dnia”. Zdjęcia do kalendarza wykonał Łukasz Wójcik, a nad make-upem gwiazd czuwała wizażystka Kamila Mucha.