W składanej do UM deklaracji należy wskazać sposób gromadzenia odpadów (selektywnie czy zmieszane) oraz w oparciu o obowiązujące w mieście stawki określić wysokość przypadającej comiesięcznej opłaty.
Jeżeli odpady będą segregowane wstępnie przez mieszkańców, stawki wyniosą:
- 18,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni nie przekraczającej 30 m2 - 30,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni przekraczającej 30 m2, jednak nie większej niż 70 m2 - 40,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni przekraczającej 70 m2.
Stawki za odbiór śmieci niesegregowanych kształtują się następująco:
- 24,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni nie przekraczającej 30 m2 - 40,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni przekraczającej 30 m2 , jednak nie większej niż 70 m2 - 50,00 zł od gospodarstwa domowego zajmującego lokal mieszkalny
o powierzchni przekraczającej 70 m2.
Jednocześnie władze Radomia przewidują pomoc dla gospodarstw jednoosobowych w postaci możliwości zastosowania 50-procentowej dopłaty z budżetu gminy do kwoty ponoszonej opłaty za odbiór śmieci, co pozwoli na ochronę tych osób i zmniejszenie ich obciążeń z tytułu gospodarki odpadami.
Dopuszcza się złożenie deklaracji:
1. Za pośrednictwem poczty – wskazany list polecony na adres: Urząd Miejski w Radomiu, ul. Jana Kilińskiego 30, 26-600 Radom
2. Osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Referacie Wymiaru Opłaty w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Radomiu, pokój nr 3 (wejście od ul. Żeromskiego), telefon 48 36 20 141-145.
Godziny przyjmowania deklaracji w maju 2013r.: od pon. do pt. 7.30 - 18.30 i w soboty 10.00 - 14.00
3. W formie elektronicznej:
a) za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej w wystawionym do tego formularzu zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie www.bip.radom.pl w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza; Druk formularza deklaracji.
b) opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym z e – PUAP; Druk formularza deklaracji.
Druki deklaracji są dostępne w siedzibie Urzędu Miejskiego oraz umieszczonedo pobrania na stronie internetowej http://www.radom.pl/data/other/deklaracja_1.pdf
Jeśli właściciel nie złoży deklaracji w terminie, prezydent miasta określi właścicielowi w drodze decyzji wysokość opłaty za śmieci, biorąc pod uwagę szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
W przypadku zmiany danych, które są podstawą do ustalenia wysokości opłaty, należy złożyć korektę deklaracji z pisemnym uzasadnieniem.