Studenci kierunków artystycznych w Polsce przez wiele lat stanowili grupę, która miała dość słabe perspektywy znalezienia satysfakcjonującej i dobrze płatnej pracy w zawodzie. Jednak pomimo nieciekawej sytuacji na rynku pracy, liczba osób uczących się na tym kierunku od 2001 do 2012 roku wzrosła z 18% do 33% . Może to świadczyć o tym, że młodzi ludzie nie poddają się i dalej walczą o swoją przyszłość.
Dzięki inicjatywom m.in. takim jak Mazowieckie Dni Twórczości, Designu i Innowacyjności 2013 (MDTDI), ich sytuacja na rynku pracy może się poprawić. Wydarzenie to pokazało i uświadomiło przedsiębiorcom, jakie korzyści mogą zyskać dzięki zatrudnianiu absolwentów kierunków artystycznych.
Dla uczestników MDTDI jednym z najbardziej interesujących punktów wydarzenia była dyskusja: Jak młodzi twórcy radzą sobie na rynku kreatywnym? Udział w tej debacie wzięli przedstawiciele środowisk kreatywnych, którzy sami odnieśli już sukces i nadal obserwują sytuację młodych twórców na rynku. Byli to m.in. Konrad Kędzierski z reArchitektury, Mateusz Jędrzejewski z PL09, Zuzanna Malinowska reprezentującą SIESTA Studio oraz Maria Drabczyk z serwisu crowdfundingowego wspieramkulture.pl
Uczestnicy debaty wspólnie szukali klucza do osiągnięcia sukcesu w życiu zawodowym. Rozważali czy w obecnych czasach opłaca się zostać twórcą, z jakimi problemami trzeba się zmagać w drodze na szczyt oraz czy na własnych pomysłach można zarobić. Zachęcali do realizowania swoich marzeń, ale jednocześnie zaznaczali, że droga do sukcesu nie jest prosta i by zostać zauważonym, osiągnąć sukces potrzeba wiele pracy, wytrwałości i samozaparcia.
MDTDI odwiedziły osoby zainteresowane tematami nowych technologii i designu. Wśród nich znaleźli się nie tylko młodzi twórcy, ale również przedsiębiorcy, którzy zauważają olbrzymi potencjał jaki daje wdrożenie kreatywnych rozwiązań dla biznesu. Mogą one stanowić wartość dodaną dla firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów, ponieważ umożliwiają wyróżnienie się od konkurencji i zwracają uwagę potencjalnego klienta właśnie na ich ofertę.
Jak zauważył Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich, Leszek Król – Obecnie rynek staje się coraz bardziej interesujący zarówno dla absolwentów, jak i dla biznesu. Przedsiębiorcy widzą potrzebę rozwoju oraz wyróżnienia swoich usług czy produktów spośród konkurencji, natomiast młodzi ludzie maja coraz większą szansę na znalezienie ciekawej pracy. Kreatywność, talent i umiejętności jednostki staną się jednym z ważniejszych kryteriów wyboru przyszłych pracowników.
Mazowieckie Dni Twórczości, Designu i Innowacyjności 2013 pokazały, że na Mazowszu powstaje design z lokalnym DNA. Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję wziąć udział w wielu ciekawych i twórczych przedsięwzięciach – poczynając od warsztatów, przez wystawę prezentująca designerskie przedmioty, aż po inspirujące spotkania z artystami z dziedzin kreatywnych. Wszystkie te działania miały za cel wsparcie rozwoju twórczego biznesu w regionie oraz promocję twórczości młodych ludzi. To wydarzenie stało się okazją do licznych spotkań, wymiany myśli i nowych idei, które w niedalekiej przyszłości mogą przerodzić się w ciekawe projekty.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>