I etap inwestycji ma zostać zakończony do 2027, zaś II - do 2035 roku.
Głównie mają powstać nowe odcinki linii kolejowych dla obsługi relacji Centralny Port Komunikacyjny - Rzeszów. Według zakładanej koncepcji pociąg ma przejeżdżać przez Radom, Ostrowiec Świętokrzyski i Stalową Wolę. Celem jest umożliwienie przejazdu z CPK do Rzeszowa w czasie poniżej 120 minut, a także włączenie do sieci Radomia. Planowana jest budowa nowych odcinków CPK - Grójec - Warka i Radom - Iłża - Kunów - Ostrowiec Świętokrzyski.
Według projektu, trasę z Radomia do Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli odległość 108 kilometrów, pokonamy pociągiem w 35 minut, czyli skład będzie jechał średnio ponad 180 km/h.
Projekt CPK zakłada również powrót "kolejowy" do dawnego Staropolskiego Okręgu Przemysłowego. W skład aglomeracji mają wchodzić: Radom, Kielce, Skarżysko-Kamienna, Szydłowiec, Końskie, Starachowice, Ostrowiec Świętokrzyski, Skaryszew i Iłża. Mieszkańców ma łączyć szybka kolej aglomeracyjna. Konieczna będzie przebudowa linii kolejowej nr 8 między Radomiem i Kielcami, która umożliwi przejazd między ośrodkami w 40 minut.
Szybkie połączenia mają zintegrować rynek pracy w obszarze aglomeracji i zredukować bezrobocie. Możliwe będzie również szybkie dotarcie do Warszawy, Krakowa, czy na Górny Śląsk przez Włoszczową i Centralną Magistralę Kolejową.