Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło zmiany w systemie nauczenia osób niepełnosprawnych, chorych lub mających problemy z funkcjonowaniem w szkole. Zasadniczym celem wprowadzanych zmian było włączenie ucznia go grupy rówieśniczej.
- Uczeń chory, który z poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał orzecznie o potrzebie nauczenia indywidualnego, realizuje takie zajęcia edukacyjne w domu, jednak w każdej chwili, kiedy stan jego zdrowia na to pozwala, może wracać do rówieśników, do szkoły i wspólnie z innymi uczyć się - powiedziała dziś Aurelia Michałowska.
Mazowiecki Kurator Oświaty dodała, że "dziecko niepełnosprawne z kolei, nie musi uzyskiwać orzeczenia o nauczeniu indywidualnym. Żeby mieć takie zorganizowane zajęcia indywidualne, może je realizować w oparciu o indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny".
- Dziecko niepełnosprawne na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia indywidualnego, specjalnego, jeśli jest taka potrzeba, może mieć zorganizowane zajęcia indywidualne z niektórych przedmiotów i takie rozwiązanie nie wymaga dodatkowego orzeczenia o potrzebie kształcenia indywidualnego - poinformowała.
Dodatkowo, dla grupy uczniów, którzy mają problem z funkcjonowaniem szkolnym, dyrektor szkoły - w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej - organizuje zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia. Pozwala ona na odbywanie części zajęć z klasą bądź indywidualnie.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>