Możliwość uchwalania przepisów mających na celu podniesienie jakości przestrzeni publicznych dała samorządom tzw. ustawa krajobrazowa z dnia 24 kwietnia 2015 roku. Zgodnie z nią gmina może, na konkretnie wyznaczonych obszarach, wprowadzać na przykład zakazy lokalizacji tablic i urządzeń reklamowych oraz określać zasady lokalizacji ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
– Naszym celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej, pełnej różnego typu nośników reklamy, które znacząco wpływają na estetykę miasta. Chcemy skończyć z tzw. szyldozą, określając jasne reguły lokalizacji i rozmiary reklam – mówi wiceprezydent Konrad Frysztak. Podkreśla, że zgodnie z ustawą krajobrazową, samorząd może ustalać odrębne reguły dla różnych obszarów. – Na pewno w Śródmieściu, tam gdzie jest gęsta zabudowa, ograniczeń będzie więcej, niż w strefach przemysłowych – dodaje wiceprezydent.
Jeśli radni przyjmą uchwałę intencyjną, rozpoczną się prace nad szczegółowymi rozwiązaniami. Projekt uchwały krajobrazowej powinien być gotowy za rok.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>