Przy ulicy Czarnieckiego wymieniona została nawierzchnia chodnika pomiędzy obydwoma wlotami ulicy Zielonej (od strony Zamłynia i od strony Wacyna), a łączącym je przejściem dla pieszych. Obok tego trotuaru powstała natomiast droga dla rowerów i przejazd przez obie jezdnie trasy E77. Dzięki temu rowerzyści mogą przejeżdżać bez problemu z jednej dzielnicy do drugiej.
W sąsiedztwie ronda NSZ, nowe ciągi dla pieszych i cyklistów połączyły drogę rowerową biegnącą wzdłuż ulicy Warszawskiej z Michałowem. Zgodnie z oczekiwaniami rowerzystów powstał fragment trasy po południowo-wschodniej stronie ronda, przejazd przez dwie jezdnie Żółkiewskiego oraz wspólny ciąg do ulicy Sobieskiego. W połączeniu z już istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym po północnej stronie drogi krajowej nr 9 powstała kilkukilometrowa trasa obok ulic Warszawskiej, Żółkiewskiego, Chrobrego i Mieszka I, która połączyła północne osiedla Radomia ze Śródmieściem.
Wykonawcą prac w obu miejscach była radomska firma Interbud. Pierwsze zadanie kosztowało prawie 115 tysięcy, a drugie - około 129 tysięcy złotych. W ramach zadania "Usprawnienia ruchu pieszego i rowerowego w Radomiu" planowana jest poza tym przebudowa skrzyżowania ulic Traugutta, Narutowicza i Moniuszki. Te roboty rozpoczną się w przyszłym roku. Przejazdy dla rowerzystów powstają także przy okazji budowy wzbudzanych sygnalizacji świetlnych na ulicach Struga, 11 Listopada i Mariackiej.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>