Obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6 i 26, czyli firmie Michalczewski dziesięcioletnia umowa skończy się w lipcu 2018 roku, dlatego już teraz rozpoczęła się następna procedura przetargowa. Zgodnie z przepisami ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, w dniu 21 czerwca 2016 roku MZDiK opublikowało ogłoszenie o zamiarze udzielenia zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego (powinno być ono opublikowane co najmniej rok przed ogłoszeniem postępowania).
W Biuletynie Informacji Publicznej MZDiK przetarg został zamieszczony w dniu 12 sierpnia 2017 roku. Cena nie jest tu jedynym kryterium oceny ofert, bo pod uwagę brane są też proponowane przez oferentów terminy płatności (w proporcjach 60 % za cenę i 40 % za termin).
Otwarcie ofert nastąpiło w siedzibie radomskiego MZDiK w poniedziałek, 2 października 2017 roku. Zgłosiły się następujące firmy (przedstawiamy je w kolejności wpływu ofert):
- Irex-4 ze Świętochłowic i Meteor z Jaworzna (konsorcjum): kwota 91.325.286 zł brutto (5,33 zł netto za wozokilometr);
- Arriva Bus Transport Polska z Torunia: kwota 101.948.490 zł brutto (5,95 zł netto za wozokilometr);
- Mobilis z Izabelina: kwota 111.200.958 zł brutto (6,49 zł netto za wozokilometr);
- Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia: kwota 96.979.572 zł brutto (5,66 zł netto za wozokilometr);
- PKS Polonus z Warszawy i Transport and Infrastructure Management z Warszawy (konsorcjum): kwota 100.577.754 zł brutto (5,87 zł netto za wozokilometr);
- BP Tour z Bełżyc i Nowak Transport ze Świerklańca (konsorcjum): kwota 107.774.118 zł brutto (6,29 zł netto za wozokilometr);
- Michalczewski z Radomia: kwota 88.926.498 zł brutto (5,19 zł netto za wozokilometr).
Wszyscy oferenci startujący w przetargu zaproponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od 26 do 30 dni. - Na realizację zamówienia przeznaczyliśmy 102.500.000 złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz być bardzo szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK.
Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Nowy operator będzie wykonywać około 1.670.000 wozokilometrów rocznie (wozokilometr to 1000 metrów przejechanych przez jeden autobus). Będzie też zobowiązany do kupna dla celów realizacji powyższej umowy 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. 26 sztuk potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i 26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na wypadek awarii któregoś z tych 26 podstawowych.
Zwycięzca będzie mógł oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to za potrzebne. Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli między innymi monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków).
Co istotne - kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę. Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet - 26 autobusów.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>