Skromne koszty urzędowe to nasza tradycja. Ranking „Wspólnoty” prowadzony jest od 2000 roku. Na przestrzeni tych lat zawsze plasujemy się w ścisłej czołówce, w pierwszej piątce najtańszych urzędów. Trzykrotnie byliśmy na pierwszej pozycji: w 2000, 2002 i 2013 roku.
- To zasługa konsekwentnych działań mających na celu zminimalizowanie obciążenia kasy publicznej koniecznymi wydatkami na funkcjonowanie urzędu i jednostek organizacyjnych - mówi Sekretarz Miasta Rafał Czajkowski, podkreślając przede wszystkim dużą świadomość konieczności oszczędzania na wydatkach i wspólny wysiłek wszystkich pracowników. – Ma tu duże znaczenie planowanie i realizacja wspólnych zakupów, by przypomnieć chociażby wspólne zamówienie dotyczące energii elektrycznej, które przyniosło nam wielomilionowe oszczędności za prąd – dodaje Rafał Czajkowski
W przeliczeniu na jednego mieszkańca wydatki bieżące z budżetu miasta na administrację w Radomiu wyniosły w 2013 roku 211,12 zł. Mniej wydają tylko w Grudziądzu (201,25 zł) i we Włocławku (207,87 zł).
Metoda obliczania rankingu jest identyczna jak w roku ubiegłym. Pod uwagę zostały wzięte wszystkie wydatki bieżące na w dziale klasyfikacji budżetowej „administracja publiczna”, z wyjątkiem wydatków na remonty bieżące. Twórcy rankingu stoją bowiem na stanowisku, że wydatki remontowe mają incydentalny charakter i zaburzają wartość wskaźnika, który ma obrazować drogość lub taniość codziennego funkcjonowania urzędów.
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>