Ulica Młodzianowska została przebudowana w istniejącym śladzie oraz wybudowana od podstaw na odcinku od skrzyżowania z ulicą Gdyńską do węzła na południowej obwodnicy Radomia. Dodatkowo wcześniej powstało także kilkusetmetrowe połączenie z ulicą Godowską. Nowa trasa ma połączenia z ulicami Armii Ludowej, Gajową, Lipską i Cisową, Jana Pawła II, Czarną, Tartaczną, nowym przedłużeniem Żakowickiej i Biznesową. Najważniejszym elementem nowej trasy jest wiadukt nad linią kolejową, który zastąpił funkcjonujący tam wcześniej strzeżony przejazd kolejowy.
- To inwestycja, która ułatwi dojazd m.in. na Ustronie, Młodzianów, czy Prędocinek. Teraz te dzielnice są już dużo bliżej Śródmieścia – podkreśla wiceprezydent.
Wzdłuż całej nowej jezdni powstały chodniki i drogi dla rowerów, a na samym wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy. Ulicę oświetlają lampy LED-owe. Zainstalowane zostały też ekrany dźwiękochłonne i pojawiły się nowe nasadzenia. Wykonawca wymienił również nawierzchnię kilku odcinków pobliskich ulic, między innymi: Czarnej, PCK, Torowej, Godowskiej, a ostatnio również Wyścigowej i Armii Ludowej.
Przedłużenie ulicy Młodzianowskiej oraz wiadukt nad linią kolejową numer 8 budowało konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość prac, według umowy - to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Dofinasowanie z budżetu państwa wyniosło około 26 milionów złotych.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>