Tegoroczna edycja potrwa do 30 kwietnia 2014. Dzięki niej młodzież dowiaduje się, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, a nauczyciele uzyskują pewne wskazówki, jak pokierować młodzieżą by mogła je rozwijać. W szkole coraz częściej mówi się o ważności decyzji podejmowanych w zgodzie z sobą samym, tak by móc później umiejętnie wpisać się w sytuację rynkową. Do lepszego odnalezienia się na rynku pracy mają pomóc udostępnione kwestionariusze zawodowe.
Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznają, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymują informację czy są: typem realistycznym – reprezentowanym przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; typem badawczym – który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; typem artystycznym – który cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; typem społecznym – reprezentowanym przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; typem przedsiębiorczym – który chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; typem konwencjonalnym – lubiącym zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Każdy z typów pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany.
W tym roku uczniowie otrzymali dostęp do jeszcze jednego testu. Oprócz testu predyspozycji zawodowych udostępniony został kwestionariusz przedsiębiorczości. Test ukazuje kto z nas posiada cechy przedsiębiorcy, kierownika czy może raczej podwładnego.
Kampania ma na celu wzbudzenie w uczniach zainteresowania swoją przyszłością zawodową oraz dostarczeniem im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwracają oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycje. Wynik ten powinien być dodatkowo doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym, który innymi technikami określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby.
Zajęcia tego typu powinny stać się powszechne tym bardziej, że sytuacja młodych ludzi wymaga takiego zainteresowania, a sukces zawodowy przekłada się na sukces życiowy.
Podczas tegorocznej kampanii okres zgłoszeniowy został wydłużony do 15 stycznia co pozwoliło wielu szkołom zdążyć z rejestracją w systemie.
Patronami kampanii Świadomie Wybieram Przyszłość jest agencja interaktywna Greenfly oraz platforma crowdsourcingowa Sprinet.pl.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej.
Spośród radomskich szkół w akcji biorą udział: Zespół Szkół Plastycznych im. J. Brandta, Zespół Szkół Samochodowych, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4 z oddziałami sportowymi, Akademickie Liceum Ogólnokształcące, IV Liceum Ogólnoksztalcace im. dra T. Chałubińskiego, III Liceum Ogólnokształcące im. płk. Dionizego, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, XI LO z Oddziałami Integracyjnymi im. St.Staszica.
Uczniowie radomskich szkół świadomie wybierają przyszłość
Kolejna edycja kampanii „Świadomie wybieram przyszłość” trwa. Akcja społeczna organizowana przez KluczDoKariery.pl skupiła 200 tysięcy uczniów z całej Polski, w tym także z Radomia. Licea, technika oraz szkoły zawodowe, które zgłosiły się do udziału w kampanii otrzymały bezpłatne materiały do wykorzystania na zajęciach lekcyjnych.
Komentarze naszych czytelników
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu