Dokumenty powinny zostać sporządzone według stanu na dzień złożenia. Jeden egzemplarz oświadczenia majątkowego zostanie przekazany do właściwego urzędu skarbowego, drugi będzie weryfikowany przez wojewodę. W przypadku niezłożenia oświadczenia w terminie lub stwierdzenia w nim nieprawidłowości, wojewoda przekazuje taką informację odpowiednio: sejmikowi województwa, radzie powiatu, gminy, miasta lub dzielnicy.
Oświadczenia składają również - w dniu odwołania ze stanowiska lub rozwiązania umowy o pracę - marszałek województwa oraz starostowie.
Po wyborach, w ciągu 30 dni, samorządowcy nowej kadencji będą musieli złożyć oświadczenie majątkowe na początek urzędowania, niezależnie od tego, czy doszło do reelekcji, czy nie. Niezłożenie tego dokumentu skutkuje wygaśnięciem mandatu, odwołaniem ze stanowiska lub rozwiązaniem umowy o pracę, zaś podanie w nim nieprawdy lub jej zatajenie pociąga za sobą odpowiedzialność karną.
Dokument, w dwóch egzemplarzach, można złożyć osobiście lub przesłać pocztą. Przedstawiciele samorządów, którzy chcą dostarczyć oświadczenie majątkowe osobiście, mogą to uczynić również w niedzielę 21 września w godz. 10 - 16 (pokój 620, pl. Bankowy 3/5).
Chcesz szybciej dowiadywać się o nowych wydarzeniach i czytać najświeższe newsy? POLUB NAS NA FACEBOOKU. ZRÓB TO TERAZ >>