- Uważam, że to obecnie najważniejsza dla miasta inwestycja drogowa, która pozwoli złagodzić problem korkującego się, zwłaszcza w godzinach komunikacyjnego szczytu, centrum miasta. W perspektywie mamy też ogromną inwestycję Wodociągów Miejskich. Wymiana sieci wodno-kanalizacyjnej spowoduje zamknięcie ulicy 25 Czerwca i do tego czasu musi powstać fragment trasy od ronda Mikołajczyka do Żeromskiego, który będzie stanowił objazd - mówi prezydent Radomia, Radosław Witkowski.
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji otrzymał już pozwolenie na budowę pierwszego odcinka trasy. Prace ruszą zaraz po rozstrzygnięciu przetargu i potrwają do końca przyszłego roku. Jednym z najważniejszych elementów będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP.
Zgodnie z projektem, na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego trasa N-S ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Na odcinku od ulicy Słowackiego do ulicy Żeromskiego trasa N-S będzie miała jedną jezdnię, która będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. Na całej długości drogi oraz na wiadukcie powstaną ciągi pieszo-rowerowe. Równocześnie miasto przygotowuje się do budowy dwóch pozostałych odcinków trasy N-S.
- Mamy już prawomocną decyzję środowiskową oraz projekt odcinka od ulicy Młodzianowskiej do osiedla Południe i wkrótce wystąpimy o pozwolenie na budowę. Do planu inwestycyjnego został również wprowadzony odcinek od Żeromskiego do Kozienickiej. To umożliwia rozpoczęcie prac projektowych - tłumaczy wiceprezydent Konrad Frysztak.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>