Komitet, który w ostatnich tygodniach zawiązali mieszkańcy osiedla Planty działa jeszcze nieoficjalnie, jednak członkowie zapowiadają, że zmieni się to tuż po wyborach. - Na budowę i remonty dróg krajowych czy obwodnicy w Radomiu zawsze znajdują się pieniądze. Szkoda, że zapomina się o mniejszych osiedlowych drogach, które w tym przypadku wyglądają gorzej niż nie jedna droga na wsi – skarży się mieszkanka osiedla Planty, członkini komitetu.
Ulica Cicha. Chodnik przebiega tylko po jednej stronie i jest w opłakanym stanie. Zdecydowana większość płyt jest popękana i wybrakowana. Przeprawa po chodniku z wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym to katorga. Ulica Bławatna. Centrum miasta, a jakby na wsi... Droga gruntowa przy deszczowej aurze zamienia się w małe, błotniste jeziorko. Ulica Zakręt. Przechodzi z ulicy Cichej, z asfaltowej w wybrukowaną nierówną kostką. Dziura na dziurze, ciężko przejechać samochodem, wózkom jest tu najciężej ze względu na brak chodnika.
- Proponowano nam, abyśmy zgłosili ten projekt do Budżetu Obywatelskiego. Ale tego nie zrobiliśmy bo to w interesie miasta powinna być poprawa osiedlowych ulic czy chodników. Nie tylko główne drogi w Radomiu są najważniejsze. Ciągle słyszę, że samochodom ciężko przebić się przez miasto albo że muszą stać w korkach. Władza chyba zapomniała, że miasto jest głównie dla ludzi, a nie dla samochodów! A my nie mamy którędy chodzić, i to w centrum Radomia – oburza się radomianka. O remont trzech ulic wraz z chodnikami od lat zabiegają nie tylko sami mieszkańcy, ale również Spółdzielnia Mieszkaniowa „Budowlani”.
- Spółdzielnia wielokrotnie wysyłała pisma w tej sprawie do MZDiK, ale zawsze spotykaliśmy się z odmową i ta samą argumentacją, brak środków – mówi radny Zenon Krawczyk, który przez ponad 20 lat pełnił funkcję prezesa w Spółdzielni Mieszkaniowej „Budowlani”. - Ciekawostką jest to, że przecież jeszcze do niedawna mieściła się tam siedziba Urzędu Dozoru Technicznego, ale najwyraźniej pod latarnią najciemniej... Przy ulicy Bławatnej znajdują domki jednorodzinne, a to powoduje, że jest mniejsza siła nacisku na remont tej ulicy - dodaje radny. Mieszkańców osiedla Planty popiera także nowa prezes SM „Budowlani” Małgorzata Krawczyk.
Dodajmy, że ulica Bławatna jest jedną z dwóch dróg dojazdowych do Przychodni Planty i Śródmieście przy ul. 1905-go Roku. Czy Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji znajdzie fundusze na remont trzech osiedlowych dróg? Czekamy na odpowiedź w tej sprawie.