Monumentalny kościół został wybudowany w latach 60. ubiegłego wieku, a od tamtej pory to jego pierwszy remont. Prace remontowo-konserwatorskie zostały rozłożone na kilka lat, a ich postęp jest uzależniony od środków finansowych, jakie udaje się pozyskać parafii.
Prace pochłonęły już kilkaset tysięcy złotych
Dotychczas wykonane prace pochłonęły już ok. 800 tysięcy złotych, z czego ponad 300 tysięcy pochodzi z dotacji. Dwie z Urzędu Miejskiego za rok 2012 i 2013 oraz jedna z Ministerstwa Kultury. - Staramy się startować we wszystkich ogłaszanych konkursach. Obecnie czekamy na wyniki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, które poznamy na początku listopada oraz z Ministerstwa Kultury, które będą znane do końca roku – mówi ks. Roman Adamczyk, proboszcz parafii na Glnicach.
Od 67 metrów w dół... i iluminacja!
Remont ruszył się w kwietniu ubiegłego roku. Prace zaczęto od najwyższej wieży kościoła, wyremontowano przykościelny plac, a na murze wokół świątyni zainstalowano ogrodzenie o wysokości ok. 1,5 metra. - Za nami praktycznie trzy sezony remontowe. W ubiegłym roku zaczęliśmy od hełmu najwyższej wieży i zeszliśmy z 67 metrów nad poziomem chodnika do 50. W tym roku zeszliśmy jeszcze niżej, do 22 metrów nad chodnikiem – mówi proboszcz. - Pierwszy etap prac polegał na wyremontowaniu kolumn, które zostały już zatwierdzone przez konserwatora zabytków. Obecnie jesteśmy na drugim etapie remontu wieży na wysokości figury Pana Jezusa. Z tymi pracami uporamy się do rozpoczęcia zimy, a rusztowania znikną w listopadzie – dodaje.
- Ale remont kościoła obejmie nie tylko samą elewację. W połowie listopada na kościele pojawi się iluminacja. Świątynię ozdobi 80 lamp, które oświetlą ją trzema kolorami, ciepłymi i zimnymi. To będzie najnowocześniejsza iluminacja w mieście – zapowiada ks. Adamczyk. Jej autorem jest radomianin wykształcony w tym kierunku, ksiądz jednak chce, aby pozostał on anonimowy.
Neorenesansowy monument
Kościół jest murowany z kamienia i cegły, neorenesansowy, trójnawowy z transeptem. Nawy boczne są niższe, wyodrębnione potężnymi kolumnami i filarami. Fronton jest rozbudowany architektonicznie: kolumny, portale, arkady na flankach z wieżyczkami. Pośrodku jest usytuowana trójkondygnacyjna wieża, w przyziemiu kruchta, nad którą urządzono chór muzyczny. Część środkowa chóru jest wpuszczona półkoliście w nawę. Polichromia została wykonana w latach 1956-1967. W ścianach kościoła umieszczono kamienne i marmurowe epitafia.