Tradycyjnie miasto jest podzielone na trzy rejony. O stan ulic w okresie zimowym w rejonie pierwszym (w północnej części Radomia) dba firma Perfekt, w rejonie drugim (w części południowo-wschodniej) firma Interbud, zaś w rejonie trzecim (w części południowo-zachodniej) firma Zyko-Dróg. Każdy z wykonawców ma po sześć pługopiaskarek, dwie równiarki oraz jedną ładowarkę. Firmy dysponują również zapasami soli do posypywania dróg, wystarczającymi na trzy miesiące. Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Środowiska do usuwania śliskości na jezdniach używana jest sól drogowa. Umowy z firmami są skonstruowane w taki sposób, że interweniują one w przypadku opadów śniegu albo gwałtownego załamania pogody - i to niezależnie od tego, czy ma to miejsce w sezonie zimowym, czy też poza nim.
Kolejność odśnieżania dróg w Radomiu jest następująca: najpierw krajowe i wojewódzkie, a potem powiatowe oraz pozostałe gminne - w tym przede wszystkim te, którymi jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej. Zgodnie z przepisami, drogi pierwszej kategorii (krajowe) powinny być odśnieżone w ciągu czterech godzin od momentu ustania opadów, a jezdnie drugiej kategorii (wojewódzkie i powiatowe) - w ciągu ośmiu godzin. W praktyce czas ten jest jednak krótszy.
Za odśnieżanie chodników przy obiektach, które nie należą do miasta, są odpowiedzialni ich właściciele lub zarządcy. Trotuary, które przylegają do pustych działek należących do miasta, odśnieżają służby gminne. MZDiK odpowiada natomiast za miejsca postojowe objęte Strefą Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Radomiu. Z kolei chodniki przed budynkami należącymi do Miejskiego Zarządu Lokalami w Radomiu utrzymuje w trakcie sezonu zimowego właśnie ta jednostka.
Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>